Europska ekspertiza za azijsko tržište: intervju s projektnim menadžerom iz Amoda

Bojan Kovač dio je IT industrije više od desetljeća, a nešto duže od godine dana radi u insurtech kompaniji Amodo

Amodo je hrvatska IT tvrtka koja ponosno nosi titulu jedne od Top 5 Insurtech kompanija na svijetu po Financial Timesu. Njihov proizvod je jedinstvena Connected Insurance Platforma koja omogućuje klijentima kreiranje i plasiranje novih kategorija proizvoda temeljenih na prikupljenim bihevioralnim podacima. Ovaj je hrvatski scaleup do danas lansirao oko 50 projekata na šest kontinenata diljem svijeta. Na Amodovoj listi klijenata nalaze se brojna poznata osiguravajuća društva poput BNP Paribasa, AIG-a, Porsche osiguranja, Croatia osiguranja te UNIQAe.

Jedan od posljednjih projekata napravljen je u suradnji s renomiranim osiguravateljem iz Azije. Ovaj projekt je ujedno bio tema intervjua održanog s Bojanom Kovačem (33), projektnim menadžerom u Amodu. Naime, Bojan je dio IT industrije više od desetljeća, a Amodu se pridružio prije nešto više od godinu dana. Tada se i prvi puta profesionalno susreo s osiguravajućim sektorom. Bojan nam je u zanimljivom razgovoru otkrio kako izgleda njegov svakodnevni radni dan u Amodu te otkrio detalje implementacije ovog telematičkog rješenja.

U kratkim crtama, što obuhvaća vaš posao u Amodu?

U Amodu sam odgovoran za odnose s klijentima, realizaciju novih projekata, upravljanje novim zahtjevima, rizicima, budžetom, kao i širenjem proizvoda i usluga koje klijenti kupuju od nas. Projekti koji me najviše vesele odnose se na implementaciju rješenja na Amodo SaaS platformi, koja omogućavaju našim klijentima plasman novih osiguravateljskih proizvoda i usluga njihovim kupcima. Za to je potrebno izvrsno poznavanje klijenata i njihovih strateških ciljeva te razvoj i realizacija s naše strane. Istovremeno je dosta izazovno, ali i vrlo zadovoljavajuće kada projekt zaživi i lijepo je vidjeti kako neki projekti rastu i prilagođavaju se tržištu na kojem djeluju. Jedan od takvih projekata na kojem imam prilike raditi je namijenjen azijskom tržištu. Taj projekt omogućio mi je upoznavanje s izazovima isporuke rješenja na velikom i zanimljivom tržištu.

Možete li ukratko opisati projekt za azijsko tržište, odnosno tamošnju veliku osiguravajuću kuću?

Projekt je započeo kao implementacija standardnog Pay How You Drive (PHYD) Amodovog rješenja. Implementacijom PHYD rješenja potaknuli smo i daljnji razvoj proizvoda, te na njegovoj osnovi dodali još niz gamifikacijskih mehanika, zbog kojih se očekuje veliki priljev lokalnih korisnika na njihovom tržištu. Nagrade su također dosta izdašne, pa se tako najboljem vozaču, smiješi novi automobil kao glavna nagrada. Isplati se biti uzoran vozač, zar ne?

Kako bismo omogućili klijentu još kvalitetnije pozicioniranje na tržištu, ponudili smo dodatno rješenje kroz razvoj nove mobilne aplikacije integrirane s postojećom Amodo platformom. Ovo rješenje pomaže korisnicima ustanova za osobe s invaliditetom u praćenju autobusa svojih ustanova i na taj način smanjuje čekanja u slučaju gužve, lošeg vremena i slično. Klijent besplatno nudi našu aplikaciju ustanovama koje su njihovi korisnici osiguranja čime pridonosi kvaliteti života osoba s invaliditetom u lokalnoj zajednici.

Kako izgleda proces realizacije jednog takvog kompleksnog projekta: od pripremnih radnji do implementacije rješenja? Jesu li se u ovom konkretnom slučaju pojavili neki posebni izazovi?

Bojan Kovač

Proces realizacije projekta krenuo je standardnim procesom kako je to praksa kod implementacije rješenja na Amodovoj platformi – set up fazom koja uključuje set up platforme i razvoj mobilne aplikacije. Prvi izazov, odnosno barijera koju smo trebali probiti bila je komunikacija s klijentom. Svi znamo koliko je važna komunikacija, posebno kontinuirana komunikacija tijekom svih faza realizacije. U našem slučaju, klijent je inzistirao na komunikaciji putem e-maila – najviše zbog njihove nesigurnosti pri komunikaciji na engleskom jeziku. U tom smo periodu na razne načine osmišljavali dinamiku izvještavanja o statusu projekta jer ono na čemu smo svakako inzistirali jest redovita komunikacija statusa projekta, potrebnih akcija, problema te potencijalnih rizika s kojima se susrećemo.

Bilo je tu svakakvih prijedloga i pokušaja korištenja raznoraznih komunikacijskih i prezentacijskih toolova kojima smo pokušavali zamijeniti “izgubljenu” komunikaciju s klijentom. Nakon višemjesečnog objašnjavanja potrebe takve komunikacije uspjeli smo s korisnikom dogovoriti callove čak tri puta tjedno, i to nam je uvelike pomoglo prilikom projektne izvedbe.

Jeste li prilikom rada na projektu primijetili neke izraženije specifičnosti lokalnog osiguravajućeg sektora u usporedbi s npr. europskim?

Apsolutno. Puno se toga može naučiti o internacionalnom poslovanju, kroz produktne firme poput Amoda. S obzirom da ne radimo agencijske usluge, već imamo product koji klijentima omogućava inovaciju na njihovom lokalnom tržištu, s klijentima pričamo o strategiji, lokalnim regulativama, konkurentima, go-to-market taktikama i sličnom. U takvoj okolini se može jako puno naučiti i razviti kao profesionalac koji je spreman za rad na svjetskom tržištu. To nam je svima u Amodu od iznimne koristi.

Kod ovog specifičnog klijenta u Aziji, lokalni regulator je dosta striktan i ima određena pravila koja se moraju poštivati kako bi se implementiralo ovako inovativno rješenje temeljeno na Amodo tehnologiji. Kako bi osiguravajuća kuća na ovaj način mogla dodijeliti određene popuste dobrim vozačima – svojim korisnicima, prije svega moraju prikupljati podatke od korisnika godinu dana. Dodatno, način prikupljanja i ocjenjivanja vožnji potrebno je do detalja razjasniti regulatoru kako bi se uopće dobilo odobrenje za korištenje nekog proizvoda na ovakav način.

I za kraj, što radite kada ne radite?

Kada ne radim, vrijeme provodim sa svojim sinovima, učeći ih prve teniske pokrete i sve drugo što im padne na pamet. Volim pogledati kvalitetan teniski meč, nogometnu utakmicu ili odigrati kvalitetnu partiju padela. Kartanje bele s prijateljima mi je također jedna od dražih aktivnosti u slobodno vrijeme.