Aircash je hrvatska kompanija koja planira biti značajan igrač i na europskoj fintech sceni, a za taj su pothvat angažirali i stručnjaka, Gorana Kovačevića, koji u ovom startupu drži titulu “Head of International”. Izravno smo od njega doznali kakvi su im planovi za širenje izvan Lijepe naše…
Gorane, za početak, reci nam kada si, i kako, došao u Aircash?
Aircash i ja smo počeli suradnju od samog početka. Sad već davne 2015. sam kao vanjski konzultant zajedno s osnivačima pisao prvu dokumentaciju za regulatore te sudjelovao u razvoju prvih verzija aplikacije.
Krajem prošle godine na jednom od redovnih sastanaka Hrvoje i ja smo pričali o planu za daljnje širenje van granica Hrvatske, koje su sve mogućnosti, ali i koji su sve izazovi ispred nas. Zaključio sam da želim taj izazov iskusiti svaki dan i dogovorili smo se da počnem raditi puno radno vrijeme kao Head of International.
Koliko je drugačije biti zaposlenik, za razliku uloge konzultanta?
Potpuno je drugačije, kada si konzultant onda dođeš povremeno na neki sastanak, daš neku ideju, pričaš o nekoj specifičnoj temi i odeš dalje na svoje obveze. Kada si stalni zaposlenik počneš disati isti zrak kao i ostatak tvrtke i dijeliš njihovu energiju. Postaneš više vezan za samu tvrtku.
Moram priznati da mi je ta energija kojom ostali zaposlenici zrače dosta pomogla u periodu prilagodbe na novu radnu okolinu.
Koji su vam geografski prioriteti za širenje poslovanja?
Aircash kao Institucija za elektronički novac ima licencu za svih 27 zemalja Europske Unije te trenutno radimo na licenciranju u Švicarskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu i pet država unutar SAD-a.
Naravno, ne možemo odmah maksimalni fokus staviti na sve zemlje te smo se odlučili da je prvi prioritet Slovenija, Austrija i Njemačka te nakon njih Češka, Slovačka, Poljska, Rumunjska i Bugarska pa Italija i Španjolska. Na svim navedenim tržištima radimo u ovoj godini…
…a koji kad je riječ o proizvodima i uslugama?
U Sloveniji, Austriji i Njemačkoj imamo preko 150.000 korisnika koji koriste Aircash za slanje novca svojoj obitelji i prijateljima u Hrvatskoj. Od sredine svibnja moći će kupiti i Aircash Mastercard karticu te s njom plaćati na više od 37 milijuna lokacija diljem svijeta.
Uskoro ćemo i za strana tržišta omogućiti i kupnju telekom bonova, PlayStation i Xbox vaučera, plaćanje parkinga i mnoge druge usluge.
Konstantno radimo na analizi potreba tržišta te na dodavanju novih usluga. Očekivanje je da ćemo u slijedeće 3 godine postati super-app i na tim tržištima.

Što bi istaknuo kao glavnu prednost Aircasha pred konkurentima na stranim tržištima?
Dosta to ovisi o tržištu, ali načelno je to naša mogućnost uplate gotovine na mobilni novčanik te brzina našeg Tehničkog odjela u prilagodbama i povezivanjima na partnere.
Što je potrebno da bi Aircash postao poznat diljem EU kao, primjerice, Revolut?
Revolut je banka iz Litve koja svake godine posluje s ogromnim operativnim gubitkom i to financira prodajom dionica investitorima. Aircash je hrvatska institucija za elektronički novac čiji prihodi svake godine rastu i financiramo se isključivo od prihodovnog novca.
Mi ne ulažemo milijarde tuđeg novca u marketing nego idemo tržište po tržište na provjereni način omogućiti korisnicima da imaju jednu aplikaciju koja im olakšava svakodnevni život. Potrebno je još par godina dok to ne napravimo na svim tržištima EU.
Nedavno smo tvoje kolegice pitali, pa ćemo i tebe – kakva je budućnost Aircasha i fintech sektora u Hrvatskoj i Europi?
Uzbudljiva i sjajna! Fintech je još uvijek novi sektor, ali broj korisnika raste iz dana u dan i vidimo kako pozitivno utječemo na živote korisnika.