Kako izgraditi svoj Employer Branding profil

Employer branding je danas nužna aktivnost svake tech tvrtke u Hrvatskoj i svijetu. Tek prije nekoliko godina su tvrtke u Hrvatskoj počele zapošljavati employer branding stručnjake, a ti su stručnjaci u kratkom vremenu prepoznati kao ključni suradnici u rješavanju nekih od najvećih izazova povezanih sa zapošljavanjem.

Odgovore na pitanja zašto je bitno izgraditi employer branding profil, koji sadržaj uvrstiti na njega i kako distribuirati employer branding sadržaj, donosi vam ekipa iz Jobertyja.

Zašto tvrtke uopće ulažu u employer branding?

Na konkurentnom tržištu rada, tvrtke se employer branding tehnikama nastoje pozicionirati kao poslodavci – predstaviti svoje vrijednosti, misiju i viziju, način rada u tvrtki. 

Na taj način, žele u tvrtku privući kandidate koji su dobar culture fit, a ne bilo koga – jer će se culture fit ljudi bolje uklopiti u postojeće timove i dulje zadržati u firmi.

Kroz employer branding, kandidati dobivaju uvid u to odgovara li im zaista tvrtka u koju se prijavljuju za posao. Možda su od poznanika čuli dobre stvari o radu u toj tvrtki, no nisu svi isti i ne traže istog poslodavca: stoga kroz employer branding kandidat može dobiti dojam kako bi se po vrijednostima i načinu rada uklopio u tvrtku.

Zašto je bitno izgraditi employer branding profil?

Današnje tržište rada u Hrvatskoj je konkurentno i možda ga najbolje opisuje termin candidate-driven market. Ovaj izraz zapravo znači da su kandidati ti koji na tržištu biraju poslodavce puno češće nego obrnuto.

Drugim riječima, posla je i više nego dovoljno. S obzirom na to, tvrtke ulažu u employer branding kako bi privukle što veći broj kvalitetnih kandidata na otvorene pozicije i izgradile kvalitetne talent poolove za bolje upravljanje zapošljavanjem.

Također, većina njih istražuju prije nego što se prijave za posao, a vaš EB profil može im biti relevantniji izvor od drugih kolega/prijatelja. Kandidati žele biti informirani o tome što mogu očekivati od poslodavca, a zadatak employer brandinga je pružiti im te informacije.

Tako se zapravo filtriraju kandidati koji jesu culture fit za tvrtku od onih koji nisu.

Posljednje, developerska zajednica u Hrvatskoj je relativno mala – i baš zato tvrtke trebaju poraditi na svojoj reputaciji da se dobro pozicioniraju i profiliraju u odnosu na druge tvrtke. Na taj način će ih pravi kandidati bolje prepoznati i odlučiti se prijaviti na otvorene pozicije.

Koji sadržaj se treba naći na EB profilu?

Bilo da se radi o employer branding profilu na stranicama tvrtke ili na Jobertyu, dio employer branding strategije treba biti da se istakne ono što vam je u tvrtki važno. Na primjer, ako na Joberty profilu imate visoku ocjenu u dijelu Tim i znate da vam je to jaka strana, a ujedno i tražite ljude kojima su dobri odnosi u timu važni – trebate na početku profila pisati o tome kako vam je to bitno, predstaviti članove tima i drugo.

Odnosno, na stranici prioritizirajte ono što vam je bitno kako bi osigurali culture fit kandidate. Fokusirajte se i prioritizirajte neka od sljedećih šest područja: 

1.Predstavite tim

Slike ljudi i ljudskih lica na web stranicama oduvijek imaju pozitivan efekt na povjerenje prema tvrtki i izazivaju emocionalnu reakciju. Ukratko, koristite slike ljudi – i to pravih zaposlenika, a ne stock images.

Tim se osim vizualno treba predstaviti i riječima. Članovi tima koje predstavljate trebali bi imati uz ime navedeno i ime funkcije, a svakako bi bilo dobro uključiti i njihove kratke izjave o iskustvu o tvrtki.

Osim toga, bitno je i predstaviti team leadere najbitnijih odjela koji mogu ukratko reći nešto više o iskustvu rada u tvrtki i pojedinačnom timu. 

2. Pružite informacije o plaći i benefitima

Kandidati i zaposlenici sve više očekuju transparentnost u vezi plaće. Iako se politike tvrtki još razlikuju po ovom pitanju, najnoviji trendovi vode ka jasnom iskazivanju raspona plaće ili početne plaće za pojedine pozicije.

Na employer branding profilu tvrtke bilo bi osim toga dobro navesti i koje benefit koje tvrtka nudi – poput rada od kuće ili pogodnosti za roditelje s malom djecom.

3.Kultura tvrtke

Tvrtke se najčešće odlučuju predstaviti kulturu tvrtke kroz slike i to je dobra ideja. Pokažite kako vam je bilo na prošlom team buildingu, kako izgleda vaša kantina za vrijeme ručka ili kako izgledaju vaši uredi.

Osim toga, ovdje možete kroz izjave zaposlenika istaknuti koliko su tvrtki bitni work-life balans, radna atmosfera ili efektivna komunikacija u timu i s leadershipom

4.Projekti

Developeri obično vole znati na kakvim će projektima raditi. Radi li se u tvrtki na vlastitom SaaS proizvodu ili na nekim drugim dugoročnim projektima? O kojoj industriji se radi? Ima li prilika za inovativnost i koliki je utjecaj pojedinaca na ishod projekata? Kolika je fleksibilnost u radu na projektima?

Sve su to pitanja na koja možete odgovoriti na svom employer branding profilu.

4.Tehnologije u kojima se radi

Tehnologije u kojima se radi su izuzetno bitne kandidatima i drugim tehničkim kandidatima. Kandidati žele vidjeti imaju li prostora za dodatno usavršavanje u tehnologijama s kojima rade ili možda žele vidjeti kakve su im mogućnosti za širenje znanja u drugim tehnologijama.

Ovo je i signal kandidatima o tome koliko je tech stack tvrtke inovativan i suvremen, koliko mogu naučiti te na kraju – koliko će im na poslu biti zabavno! 

5.Prilike za rast i razvoj

Ljudi žele učiti i razvijati se na poslu te često evaluiraju tvrtku kao poslodavca na osnovu prilika za edukaciju.

Stoga na employer branding profilu treba pokazati na koji način potičete developere i druge zaposlenike da razvijaju svoje vještine. Što je uvršteno u vaš program edukacije? Imate li interne radionice o prijenosu znanja ili program mentorstva? Koje poznate konferencije ili tečajeve vaši zaposlenici mogu očekivati u tvrtki? Koji je godišnji budžet za edukaciju po zaposleniku?

Najbolje prakse: EB profil se gradi iznutra – neka bude dobra refleksija onoga kako vam je stvarno unutar tvrtke

Postoji nekoliko dobrih praksi koje valja slijediti u izgradnji employer branding profila. Misao vodilja svakako treba biti da se predstavite iskreno i jasno komunicirate vrijednosti koje su vam bitne u tvrtki. 

Obratite pozornost na ove stvari:

1.Najbitnije informacije

Nemojte zaboraviti kroz employer branding profil istaknuti neke najbitnije informacije za kandidate poput kome se kandidati mogu javiti za više pitanja, npr. linkove na LinkedIn profile recruitera ili drugih HR-ovaca, mail adrese, itd. 

2.Ne prikazujte se savršenima niti pretjerano cool

Kandidati danas lako prepoznaju overselling kod tvrtki koje im obećavaju brda i doline. Činjenica je da na svakom poslu dolazi do izazova i kandidati su toga svjesni. Tvrtke bi na employer branding profilima trebale napisati kako se timovi i zaposlenici nose s izazovima umjesto da se nastoje prikazati savršenima.

3.Koristite što više vizualnih materijala

Ljudi su vizualna bića – a uostalom, vrijedi i ona stara da slika vrijedi tisuću riječi. Na employer branding profil uključite slike pojedinaca i timova, a ako imate video – još bolje! On u kratkom vremenskom razdoblju može kandidatima pružiti puno informacija o kulturi tvrtke i ljudima s kojima bi mogli raditi.

4.Nastojte biti sažeti

Nastojte ciljati u sridu i ne okolišati. Kandidati ne žele tražiti informacije u moru teksta, već žele da su one jasno istaknute i da ih lako mogu pronaći.

5.Iskoriste društvene mreže

Ako  imate razvijen employee advocacy program i vaši zaposlenici na društvenim mrežama dijele objave vezane uz tvrtku, možete na stranicu karijera uvrstiti i widget s društvenih mreža.

6.Timski blog

Timski blog je dobra ideja ukoliko želite kandidatima pružiti priliku da bolje upoznaju neke članove tima i situacije s kojima se susreću na poslu. Osim toga, ovo je i prilika da angažirate postojeće zaposlenike te produbite njihovu vezu s tvrtkom pokazujući kako su vam bitni.

Zaposlenici će zasigurno rado dijeliti svoje kratke intervjue na društvenim mrežama i time doprinijeti boljoj vidljivosti vaše tvrtke i njenog employer branding profila.

Kreirajte Employer Branding profil na Jobertyu

Kao platforma koja okuplja tech zajednicu u Hrvatskoj, Joberty je relevantan izvor informacija o potencijalnim poslodavcima za developere i druge tech stručnjake. 

Stoga, ako još niste, izradite svoj Employer Branding profil na Jobertyu i privucite baš one kandidate koji vam trebaju!