Od studenta C++ developera do product ownera

Za .debug piše Mateja Škriljak, Product owner u Microblinku

Za Microblink sam čula za vrijeme studija, od mentora kod kojeg sam radila projekt u domeni klasičnog računalnog vida. Iznenadila sam se da u Hrvatskoj uopće postoji firma u kojoj se razvija softver u C++-u nevezan uz hardver ili gaming. Nisam puno razmišljala oko prijave i na zadnjoj godini studija sam se zaposlila u C++ timu zaduženom za razvoj temeljne funkcionalnosti Microblinkovih proizvoda.

Prvi studentski posao potpuno je premašio moja očekivanja. Prva stvar koja me ugodno iznenadila je bila kombinacija opuštene atmosfere, ali s puno strasti prema poslu i ogromnih ambicija. Kombinacija je to koju omogućuju jedinstveni ljudi. Druga stvar koja je jako pozitivno djelovala na mene je bila otvorena komunikacija, osjećaj da je sve dijalog, i sa šefom i senior programerima. Ali možda je najviše na mene utjecao mentorski trud i strpljenje koji su svi uložili u moj razvoj. Već kao student imala sam tretman kao svaki drugi član tima.

U to vrijeme Microblink je tek krenuo mijenjati klasični računalni vid s machine learning modelima. Današnja tri tima su tada bila jedan tim, a posao se mogao riješavati dovikivanjem preko stolova u open space uredu.

Danas je svaki naš novi proizvod data-driven, uz pomoć vlastite AI platforme. Izgradili smo fokusirane timove, a open space se s vremenom pokazao kao loša ideja.

Širenjem firme postali su mi sve zanimljiviji “soft” problemi između timova. Čak i kad svi oko vas imaju najbolje namjere i beskrajno su motivirani u svom poslu, komunikacijski problemi iskaču sa svih strana. Procesi koji su se godinama podrazumijevali, zbog širenja timova počeli su frustrirati sve sudionike. Javila se potreba za jasnom podjelom odgovornosti. Shvatila sam da želim rješavati probleme na višoj razini apstrakcije, a Microblink mi je omogućio da svoje domensko znanje primijenim na potpuno drugačije probleme. Postala sam project manager, s ciljem unaprjeđenja procesa na spojnicama naših AI, C++, Mobile i Web timova.

Nakon godinu dana stalnog poboljšanja procesa isporuke proizvoda, razvoja komunikacijskih vještina i žongliranja prioriteta, Microblink je ponovno prerastao svoju “garderobu”. Pojavila se potreba za jasnom produktnom strategijom, dugoročnijim ciljevima i bržim širenjem na tržištu. Oformili smo tim za Product management, kojim želimo te probleme riješiti na održiv i skalabilan način. Preuzela sam vlasništvo nad potpuno novim proizvodom, koji rješava dosad neistraženu domenu.

Moja nova uloga donosi sa sobom nove odgovornosti, poput autonomije u definiranju ciljeva, istraživanje tržišta i bližu suradnju s našim klijentima, ali smatram je prirodnim nastavkom svih drugih aktivnosti uz koje sam se dosad razvijala u Microblinku.

Iz developmenta u menadžment

Ako razmišljate o prijelazu iz developmenta u bilo kakav management, postoji nekoliko stvari koje morate razmotriti. Nećete imati jednostavan i predvidiv raspored. Imat ćete puno više autonomije, pri čemu morate sami voditi računa što se mora napraviti u kojem roku i što sve ovisi o vašem outputu.

Inženjerska pozadina će vam biti od velike koristi. Ne samo po tome što će vam programiranje omogućiti da izgradite razne male alate koje će vam pomoći u poslu. Divide and conquer, refactor, kako apstraktni opis problema prevesti u konkretnu strategiju, kako testirati svoje pretpostavke – to su sve koncepti koje vas dobar programerski posao nauči, a vi ih zadržite zauvijek.

No najvažnija značajka tog prijelaza mora biti razvoj empatije prema ljudima s kojima surađujete. Kao senior developer morate imati empatije prema juniorima kad im recenzirate pull requestove. Morate imati empatije prema svom šefu koji traži da mu opravdate potrebu za mjesec dana refactora jer on vaše vrijeme mora opravdati svom šefu. Ali velika većina vaših suradnika dijeli s vama jedan “jezik”, razumije probleme nekog frameworka, CI sustava ili softverske arhitekture.

Prelaskom u menadžment, radit ćete s timovima s kojima na početku uopće ne dijelite isti jezik. I ne mislim samo na to da u razgovoru s dizajnom ne smijete miješati UI i UX, ili da prije sastanka s marketingom morate guglati sve kratice koje se spominju u agendi. Sav vaš rad će se temeljiti na komunikaciji koja povezuje veoma različite domene. Za učenje jezika nove domene preduvjet je shvatiti motivaciju drugih timova, njihove probleme i strategije.

Zato je bitno raditi u firmi gdje je komunikacija otvorena i konstruktivna. Danas mi je svejedno koja mi je titula i opis posla. Bitno mi je raditi na velikim problemima, s ambicioznim i otvorenim ljudima, u firmi koja potiče i nagrađuje moj razvoj.