Intervju s novim snagama domaćeg fintech startupa – Sanja Petračić, Maja Pavlinušić i Daniela Bunjevac otkrile su nam svoje vizije planiranja daljnjeg razvoja poslovanja Aircasha
Domaći fintech startup Aircash svoje usluge, osim u Hrvatskoj, planira nuditi i u ostatku Europske unije. Kako bi bili konkurentni na inozemnim tržištima i na njima “uhvatili” što bolje pozicije, pojačali su svoj tim u Zagrebu. Nedavno su im se tako pridružile Maja Pavlinušić na poziciju direktorice Marketinga & CX-a (donedavno direktorica Marketinga u Raiffeisenbank Hrvatska), Sanja Petračić na poziciju direktorice Financija (s prethodnim dugogodišnjim iskustvom direktorice u Deloitteu) i Daniela Bunjevac na poziciju Direktorice računovodstva (voditeljica Kontrolinga u klinici Magdalena). Porazgovarali smo s njima…
Sve ste iz jednog sasvim drugačijeg poslovnog svijeta došle u domenu startupa. Što vas je privuklo baš u Aircash?
MAJA: Prije svega, privukla me inovacija. Aircash je razvio nekonvencionalni, nov, a praktičan način da se svakodnevne stvari poput slanja novca i plaćanja različitih usluga još jednostavnije rade. Osim toga, prilika da sudjelujete u razvoju i rastu brenda koji ima ovako sjajan potencijal se ne propušta.
SANJA: Nakon dugogodišnjeg rada u konzultantskoj kući, zaželjela sam se pogleda na poslovni svijet s druge strane – s pozicija industrije. Dugo sam radila u bankarskom sektoru kao revizor ili kao konzultant, pa sam najprije razmišljala o bankama. Međutim, zanimaju me nove tehnologije i digitalni svijet, prije svega tehnološka rješenja za krajnje korisnike. Zato sam počela više pozornosti davati fintech kompanijama. Aircash mi se odmah svidio, nekako je u to vrijeme počela marketinška kampanja i cijeli je grad bio u Aircash reklamama. Tada se i na LinkedInu pojavila obavijest o potrebi pojačavanja financijskog tima – nekako se sve posložilo.
DANIELA: Fintech društva dinamičan su segment financijskog sektora koji unosi promjene u tradicionalno poslovanje, a prilagodba tim promjenama za mene predstavlja osobni i profesionalni izazov. Poslovanje je vrlo dinamično i primorani ste brzo se prilagođavati i nalaziti rješenja.
Kakvo ste okruženje i kolege ovdje zatekle?
MAJA: Kolege su iznimno pozitivni i suradljivi, a radni dan je profesionalno zabavan. To znači da vlada vrlo ugodna atmosfera, sve se rješava vrlo brzo i na kraju dana imate dojam da je svaki izazov s lakoćom riješen. Energija i složnost kolega na kraju dana vam osigurava da se ne osjećate iscrpljeno, nego napunjeni jednom sjajnom energijom.
SANJA: Okruženje je dinamično, opušteno, ali profesionalno. Odluke se donose brzo, svi su motivirani i grizu. Rade jako pametni i talentirani ljudi, svatko je stručnjak u svom području, a svi smo tu jer prepoznajemo potencijal Aircasha. Učimo jedni od drugih, atmosfera je prijateljska i svi su spremni pomoći i objasniti što god zatreba.
DANIELA: Zatekla sam pozitivno radno okruženje puno mladih, ambicioznih i entuzijastičnih osoba željnih da osvajaju i budu najbolji.
Koliko se dinamično fintech područje razlikuje od vašeg dosadašnjeg radnog mjesta?
MAJA: Ovo pitanje se zaista može odgovoriti u samo jednoj riječi – brzina. Brzina odlučivanja, provođenja odluka, implementacije promjena, razvoja… Uvijek sam radila sa predivnim ljudima, talentiranima i produktivnima, ali brzina s kojom se ovdje susretnete vas jednostavno iznenadi. Tržište je izazovno, a mi u vrlo kratkom roku odgovorimo na većinu potreba koje uočimo. S tim se zaista ne susreće tako često.
SANJA: Drugačije je raditi kada je CEO u uredu do vašeg, zajedno sjedite na sastanku, sve je vrlo stvarno i ima trenutni učinak. Odluke se donose brzo i odlučno. Ima nas malo i svi smo uključeni u svaki novi projekt, novu uslugu. Puno se brže uči, veliki je prostor za profesionalni razvoj – dijelimo i izazove i uspjehe.
DANIELA: Način rada je bitno drugačiji od mojeg dosadašnjeg iskustva u sektoru osiguranja i zdravstvenom sektoru, naročito u odnosu na zdravstveni sektor. Dolazim iz sektora gdje su jasno postavljeni i optimizirani poslovni procesi i iz jednog tradicionalnog poslovanja koje nije sklono brzim promjenama jer teži stabilnosti i sigurnosti za razliku od sadašnjeg okruženja gdje je naglasak na razvoju tehnologije i osvajanju tržišta. Za uspješno poslovanje potrebna je ravnoteža i nužno je postaviti poslovne procese koji će biti u svrhu još boljeg poslovanja.
Na čemu ćete raditi u svojim novim poslovnim ulogama?
MAJA: Puno smo si ciljeva i novih zadataka zadali, ali dva su glavna prioriteta u Marketingu – još intenzivnije razvijati brend identitet i brend imidž, i paralelno uz to raditi na strategiji za vanjska tržišta. Želimo biti lokalno relevantni, razumjeti potencijalne korisnike na novim tržištima kako bi imali najbolje korisničko iskustvo. To je zahtjevan, ali neopisivo zanimljiv zadatak na kojemu već sada intenzivno radimo i vrlo smo zadovoljni smjerom kojim smo krenuli.
SANJA: Neka od područja su vrlo standardna za direktora financija kao controlling, budgeting, likvidnost i upravljanje deviznom pozicijom. Osim toga, trenutno vodim projekt uvođenja eura, a uskoro je i rok za predaju godišnjih revidiranih izvještaja. Sudjelujem u reviziji, samo sada s druge strane stola J Planiramo nove usluge i nova tržišta u čemu također sudjelujem i dajem input s financijske strane.
DANIELA: Moje zadaće su nadgledanje, planiranje i koordinacija aktivnosti i procesa računovodstvenog odjela, planiranje i implementacija internih procedura, koordinacija aktivnosti računovodstvenog odjela s aktivnostima drugih odjela te praćenje važećih propisa iz područja financija i računovodstva kao i njihova primjena.
Što trenutačno vidite kao najveći izazov?
MAJA: Ljudi su zasićeni reklamama, marketinškim porukama i raznim ponudama, osobito u većim zemljama gdje je tržište još veće, a izbor usluga izuzetno širok. Potrebno je pronaći najbolji način da im približimo Aircash, jer im zaista nudi benefite koji olakšavaju svakodnevicu.
SANJA: Svijet brojeva je izazov sam po sebi. Kod društava novih tehnologija i nekonvencionalnih proizvoda to otvara nove perspektive, a samim time i izazove koje treba identificirati, njima upravljati i na kraju, naravno, kvantificirati.
DANIELA: Fintech društva podložna su različitim pravnim i regulatornim obvezama zbog različitih poslovnih modela, proizvoda i usluga koje nude klijentima. Radi se o velikoj količini podataka koje se ažuriraju u realnom vremenu i podrazumijevaju automatsku obradu informacija. Usklađenost propisa i regulatornog okvira za Fintech društva jedan je od najvećih izazova. Upravo je stoga analiza primjenjivih financijskih propisa nužna da bismo potpuno razumjeli pravni položaj tih društava i način obavljanja njihovih djelatnosti.
Prema viđenome, i vlastitom iskustvu, kakva je budućnost Aircasha i fintech sektora u Hrvatskoj i Europi?
MAJA: Pozitivna energija i nevjerojatna ambicija ljudi koji ovdje rade je opipljiva i na daljinu. Svatko želi biti sretnik koji radi u tako poticajnoj atmosferi, što će sigurno i dalje privlačiti vrhunske profesionalce u Aircash. A kada spojite ljude s ovolikom količinom znanja i entuzijazma, i sjajan proizvod koji nosi direktan benefit korisniku, uspjeh je neizostavan.
SANJA: Fintech sektor se još uvijek predstavlja kao novi sektor, ali broj korisnika raste iz dana u dan i vrlo brzo će fintech biti mainstream. Aircash me privukao jer ima jasnu viziju i scalable proizvod. Rastemo svakodnevno i budućnost nam je sjajna.
DANIELA: Aircash posluje kao financijska institucija s licencom European Banking Authority (EBA) i Hrvatske narodne banke (HNB) koja je važeća na području cijele EU. Dokazao se kao najbrže rastući hrvatski fintech. Korisnici žele sigurnost, brzinu i jednostavnost prilikom svakodnevnih plaćanja i uvjerena sam da će se razvoj mobilnih novčanika i korištenja e-novca nastaviti razvijati te će s vremenom postati glavni način plaćanja. Aircash bazira svoju ekspanziju na poslovnim suradnjama s partnerima koji su lideri u svojim segmentima poslovanja od distributera koji nude maksimalnu pokrivenost prodaje putem svojih mreža do sklapanja suradnji s vodećim online partnerima iz najrazličitijih industrija. Uvjerena sam u uspjeh Aircasha.
Kako će tu budućnost oblikovati “ženske snage” Aircasha?
MAJA: Poslovni svijet nekada se smatrao muškim svijetom, no više nije tako. U biznisu je važno imati različite energije u istoj prostoriji – ne samo muško-žensku, nego i različite karaktere i osobnosti. Svatko doprinosi kao profesionalac, ali iz drugačijeg kuta. Ta širina pogleda i doživljaja na istu stvar je neprocjenjiva jer znači da odluka nije donesena gledajući iz samo jedne perspektive. Sjajno je što Aircash potiče takvu radnu atmosferu.
SANJA: Tu sam ne zbog toga sto sam žena, nego zbog znanja, kompetencije i iskustva, ali vjerujem da je dinamika drugačija kad su za stolom i žene i muškarci u podjednakom broju, a to je kultura koju imamo i koju ćemo dalje razvijati u Aircashu.
DANIELA: Žene su u poslu prisutne srcem, umom, fizički i emocionalno. Ženska energija teži balansu i važna joj je briga za zaposlenike. Naš stil vođenja je suradnički, težimo dobrim međuljudskim odnosima i poticanju zaposlenika. Važna nam je osobnost, a ne moć koja proizlazi iz položaja. Vjerujem da s tim kvalitetama možemo dati značajan doprinos u stvaranju dodane vrijednosti društva.
Predstavnike Aircasha moći ćete i uživo upoznati na njihovom partnerskom boothu na .debugu 2022, gdje će ih predstavljati i dva predavača u programu konferencije.