Domagoj je hrvatski programer s 800.000 pratitelja na društvenim mrežama

Jeste li znali da iza jednog od najpopularnijih developerskih kanala na Instagramu i TikToku, Tech_Wizzdom, stoji Hrvat Domagoj Vidović? Developerskih kanala na tim mrežama nema baš i toliko puno, ali više od 550.000 pratitelja na Instagramu i njih više od 240.000 na TikToku je svakako impresivna publika, započinje svoju priču o ovom neobičnom programeru-influenceru portal Netokracija.

Dovoljno je to da ni se Domagoj pozdravio sa svojim poslom developera i potpuno posvetio stvaranju sadržaja za društvene mreže. Nije baš siguran bi li se nazvao influencerom jer ta riječ donosi pomalo negativnu konotaciju pa za sebe kaže da je content creator (znam da je engleski, ali stvaratelj sadržaja jednostavno ne zvuči kako treba. Autor sadržaja, možda?).

Developerski humor

Na svojim profilima nazvanim Tech_Wizzdom na Instagramu i TikToku Domagoj objavljuje uglavnom kratki video sadržaj – crtice iz života programera, duhovite osvrte na zapošljavanje, remote rad, odnose juniora i seniora, sastanke, poznate tehnologije, developerski humor…sve one teme o kojima developeri vole raspravljati, s njima se šaliti, a očito i – gledati video sadržaj.

Na TikToku je počeo objavljivati na nagovor sestre. Prije toga, ne samo da je bio jedan od onih koji misle da je TikTok “samo za klince”, nego nije uopće imao profile na društvenim mrežama:

Sve sam ih bio deaktivirao jer nisam vidio korist za sebe. Ali ovo mi je donijelo novu perspektivu – ne bih više koristio društvene mreže kako bi gledao fotografije svojih prijatelja s ljetovanja, nego bih ja stvarao sadržaj!

Oduvijek ga je je zanimala fotografija, a kako je počeo snimati video-sadržaj, shvatio je da u tome još više uživa:

Mislim da je to glavni razlog što sam uspio. I prije bih pokušavao pokretati neke stvari i nikad dosad mi ništa nije uspjelo. U stvaranju sadržaja doista uživam i radio bih to bez obzira na rezultate. Ali, i oni su tu!

Od 500 do 100.000 pratitelja u mjesec dana

Istraživanjem je zaključio da sestra ima pravo kad preporuča TikTok – na toj platformi nije baš bilo puno konkurencije što se tiče sadržaja za programere:

U šest mjeseci sam došao do 50.000 pratitelja. Tad sam napravio profile i na Instagramu i YouTubeu, ali tamo mi je par mjeseci slabo išlo…sve do rujna 2022. Jedan moj video je postao viralan i onda me algoritam prepoznao i moja druga videa su također postala viralna. Od 500 do 100.000 pratitelja na Instagramu sam narastao u samo mjesec dana. Ludo!

Kako je sve počelo?

Domagoj je završio FER u Zagrebu i otpočetka svoje programerske karijere maštao o tome kako će naći posao u inozemstvu i odseliti. To je i napravio, baš negdje u vrijeme pandemije koronavirusa, kad je odselio u London (osam dana prije Brexita, napominje).

Postigao sam što sam želio. Barem sam tako mislio. Bio sam u Londonu, velegradu o kojem sam sanjao dok sam bio student, zarađivao tri, možda i četiri, puta više od svoje plaće u Hrvatskoj, ali shvatio sam da mi je, na kraju dana, isto.

I dalje idem u ured u koji mi se ne ide, radim s ljudima s kojima mi se ne provodi vrijeme i na stvarima koje me slabo zanimaju.

Domagoj je svjestan da to možda zvuči malo predramatično pa dodaje da je radio na odličnim projektima, s vrhunskim kolegama i za izvrsnu plaću, samo to nije bilo to za njega.

Pa se primio posla i pokušao pokrenuti neki svoj posao sa strane – pokušavao je pisati za druge, pokušavao je izgraditi profil na Twitteru…Ništa nije uspijevalo dok sestra nije spomenula TikTok.

S viralnim sadržajem i stotinama tisuća pratitelja došle su sponzorske ponude te stvaranje video sadržaja za neke druge tvrtke.

Život digitalnog nomada iz snova

Vrlo brzo Domagoj je od kanala na društvenim mrežama zarađivao više nego kao programer i odlučio dati otkaz na poslu te postati punokrvni content creator i digitalni nomad.

Oduvijek sam maštao o tom životnom stilu digitalnih nomada, ali nisam mislio da je tako nešto ostvarivo za mene. Radiš par sati dnevno s nekog tropskog otoka, ispijaš koktel i družiš se s ljudima koji su kao ti. I odjednom sam živio upravo tako!

Otišao je iz Londona i proveo po par mjeseci u Meksiku, Kaliforniji, Seattleu, Šri Lanci i na Baliju. Na putovanjima je upoznao suprugu, glumicu i producenticu, s kojom je pokrenuo Sparrow, platformu za umrežavanje kreativaca koji se bave proizvodnjom videosadržaja i filmova.

Doduše, u nekom trenutku su se zasitili nomadskog života, stalnih putovanja i traženja smještaja pa su se vratili u Hrvatsku:

Vratili smo se, živimo na moru i radimo na svojim projektima iz snova u našoj kući iz snova i u miru. Sad nam je život još bolji, posebno uz svo iskustvo koje smo stekli.

Globalni uspjeh iz Hrvatske? Nemoguće!

Ljudi iz Hrvatske često se začude, kaže, kad shvate da je i on – Hrvat. Svi očekuju bilo koji drugi dio svijeta, samo ne Hrvatsku:

Kao da je ovo što ja radim nemoguće postići odavde. Itekako je moguće, posebno što sve ionako radim online. Svi očekuju neki drugi dio svijeta, samo ne Hrvatsku.

Krenuo sam ovdje kao i svi drugi, išao ovdje u srednju i na faks, radio za 20 kuna po satu kao student … Ali glavne razlike su počele kad sam sve više i više postajao otvoren za nove ideje, neke koje bi mi se dotad činile besmislene.

U Hrvatskoj je, kaže, dosta jaka programerska zajednica, što je dobro za umrežavanje i druženje, ali nedostatak jer se ljudi često osjećaju kao da su pod povećalom, da ih cijela zajednica procjenjuje:

U SAD i UK ljudi često gledaju samo svoja posla i nikoga nije briga što drugi rade. Kod nas baš i nije tako, često nas i ismijavaju ako odskačemo od neke norme. Posebno kad su u pitanju društvene mreže, gdje sve objavljujemo javno, svi to vide, a rezultati baš i nisu neki jer smo tek počeli.

Tko želi biti developerski influencer?

Zato hrvatskim programerima koji razmišljaju krenuti njegovim putem, ali se pitaju “što će selo reći” poručuje da krenu potiho i ne govore drugima puno o tome što rade:

“Work in silence, let the success make the noise” je jedan od citata po kojemu funkcioniram. Jer previše pričanja o tome kako želimo uspjeti, postići to i to, pokrenuti biznis i slično često i ostaje samo na pričanju. I često sa sobom donosi komentare poput “budi realan”, “spusti se na zemlju”, “nije to za tebe”.

I, naravno, da ne odustaju:

Ustrajnost je presudna. Kratki video-sadržaj treba objavljivati više puta tjedno, a duže forme, kao YouTube video, jednom tjedno. Ako taj sadržaj gledateljima daje neku vrijednost, bez obzira je li to učenje, zabava ili nešto treće, gledat će i publika će vam rasti.

Izvor: Netokracija