Intervju: Jaime Gonzalo, potpredsjednik Huaweijevog europskog odjela za mobilne usluge

Povodom nadolazeće konferencije .debug i Huaweijevog keynote predavanja na kojem će biti predstavljeni planovi oko nove mobilne platforme, porazgovarali smo o Huawei Mobile Servicesu s jednim od glavnih ljudi u ovoj kompaniji kad je riječ o mobilnim uslugama.

.debug: Gospodine Gonzalo, kad govorimo o Huawei Mobile Services, o koliko velikom se tu pothvatu unutar Huaweija radi?

Jaime Gonzalo: Divizija Mobile Service untar Huawei Consumer Business Group pokrenuta je prije više od deset godina. Huawei Mobile Services je platforma koja pruža premium sadržaj i usluge za više od 570 milijuna aktivnih korisnika mobilnih uređaja diljem svijeta, te opslužuje milijun developera u svijetu sa svojim otvorenim ekosustavom za distribuciju, te im omogućava povezivanje s korisnicima. Huawei Mobile Services usko surađuje s ostalim dijelovima Consumer Business Groupa kao što je naš odjel za hardver pametnih telefona, i cilj mu je optimizirati digitalno korisničko iskustvo Huaweijevih korisnika.

Jaime Gonzalo, Vice President, Mobile Services Europe, Huawei Consumer Business Group

U Europi Huawei Mobile Services ima preko stotinu zaposlenika posvećenih lokanoj tržišnoj podršci koja pokriva preko 60 zemalja s 60 milijuna mjesečno aktivnih europskih korisnika. Uz marketinški i operativni tim imamo i posebne timove pravnika i stručnjaka za privatnost koji prate naše poslovanje i vode brigu o tome da je ono u sukladnosti s GDPR-om, lokalnim regulativama i zakonima.

Huawei Mobile Services potpuno je otvoren ekosustav, otvoren svim korisnicima i developerima diljem svijeta, što uključuje i naš program poticaja i prilike za rast poslovanja.

HMS je oduvijek zamišljen kako bi popunio praznine u generičkom Googleovom (GMS) okruženju na Huaweijevim uređajima. U trenutačnoj situaciji, citirao bih našeg CEO-a Richarda Yua ovdje, “Huawei Mobile Services” naš je jedini izbor. Kao rezultat vanjskih odluka nepovezanih s Huaweijem, nije nam ostavljen drugi izbor nego osnaživati vlastitu tehnologiju. Predani smo tome da iskustvo učinimo glatkim i pristupačnim za naše developere. Također investiramo u Digix Labs i pružamo podršku u ljudstvu kako bismo olakšali rješavanje problema.

.debug: Koje su trenutačno vaše aktivnosti u Hrvatskoj i koliko hrvatskih aplikacija već sada postoji u trgovini aplikacija Huawei App Gallery?

JG: Odnedavno smo započeli s aktivnijim pristupom u regiji Adriatic, kao primjerice u Hrvatskoj gdje imamo tim ljudi koji rade na širenju aplikacija. Broj aplikacija u trgovini App Gallery raste iz dana u dan. Već imamo aplikacije i dogovore za one koje će se uskoro pojaviti u App Gallery, kao što su rješenja za “self care” vodećih telekomunikacijskih operatera i banaka, koje svi koriste.

Dat ću vam primjer, pokrili smo već sve hrvatske telekome – Hrvatski Telekom, A1, Tele2, Optimu i Iskon. Pokrili smo i medije kao što su 24 Sata, Večernji, Jutarnji, Dnevnik, RTL, Njuškalo itd. U narednih mjesec dana očekujemo da ćemo imati top 100 mobilnih aplikacija koje hrvatski korisnici koriste. Odgovor s tržišta je dobar, vlasnici aplikacija već vide važnost ali i prilike koje im Huawei Mobile Services pruža.

.debug: Kako planirate motivirati lokalne developere (koji će biti publika na .debugu) na razvijanje aplikacija za HMS ekosustav?

JG: Već smo objavili svoj program poticaja globalnim partnerima vrijedan milijardu dolara. Želimo poticati kreativnost i osigurati najbolji sadržaj za buduće generacije Huaweijevih korisnika, osigurati da niti jedan developer ne bude “zaboravljen”, te sniziti ulazne barijere za inovacije. Ovom bismo prilikom pozvali i posjetitelje na .debug konferenciji da se besplatno registriraju na našem developerskom portalu (https://developer.huawei.com/en/) i obrate se našem timu za podršku kad god imaju kakvo pitanje. Recite nam svoje ideje, a mi ćemo vidjeti kako ih možemo ostvariti.

.debug: Gdje vidite HMS u bližoj budućnosti?

JG: HMS kao ekosustav ima tri dijela: HMS app za korisnike, HMS Core za developere, te treći dio koji uključuje sadržaj koji pružaju naši partneri.

HMS app pokrenut je u Kini prije više od deset godina. 2018. godine App Gallery je lansiran globalno, kao i ostale HMS aplikacije. Broj naših korisnika kao i developera značajno je porastao. Evo nekoliko podataka za referencu.

Glavni uspjesi Huawei Mobile Servicesa u 2019. godini uključuju:

  • In-App kupovina sada je dostupna u preko 140 zemalja,
  • Huawei App Gallery bilježi preko milijardu preuzimanja aplikacija izvan Kine,
  • izvan kineskog tržišta preko 280 milijuna tema preuzima se svake godine,
  • Huawei Browser dostigao je 100%-tni mjesečni rast otkako je izvan Kine lansiran u ožujku 2019.,
  • Huawei Video otvorit će svoje WiseVideo mogućnosti partnerima koji kreiraju sadržaj kako bi mogli optimizirati iskustvo za korisnike,
  • Huawei Music i Assistant će 2019. biti lansirani globalno u suradnji s glavnim partnerima.

Naše poslovanje, dakle, ima zdrav rast i uvjereni smo kako ćemo još većem broju europskih korisnika moći pružiti premium sadržaje.

Ako govorimo o HMS Core, do kraja 2019. lansirat ćemo 24 kita koja će ponuditi potpuno rješenje developerima u slučaju da na našim budućim mobitelima ne bude Googleovih aplikacija. Širimo suradnju s partnerima unutar Europe i pružamo im financiranje, tehnologiju i podršku.


Više o svemu saznajte na .debug konferenciji 12. i 13. prosinca 2019.