IT-jevci na dva kotača: Josip Pupić, Porsche Digital Croatia

Tema travanjskog broja Buga posvećena je biciklima s pedalama i pomoćnim elektromotorom. Donosi opsežan pregled tipova i modela, a za savjete o njihovoj kupnji i korištenju obratili smo se nekolicini stručnjaka iz domaće IT industrije, koji su s nama podijelili svoja bogata i zanimljiva iskustva

Predstavite nam se ukratko.

Vozim bicikl odmalena i doživljavam ga kao hobi, odnosno rekreacijsko sredstvo. Koristio sam ga dosad najviše za vožnje do Jaruna i izlete do Samobora, a povremeno i za prijevoz na posao. Ideju za kupnju e-bicikla dobio sam nakon što sam ga unajmio na ljetovanju u Kranjskoj Gori, i njime se popeo na tromeđu Italije, Slovenije i Austrije. To mi je pokazalo potpuno nove mogućnosti korištenja bicikla, pa sam nedugo nakon toga kupio vlastiti e-bicikl.

Koji model električnog bicikla vozite?

Vozim Cube Reaction Hybrid Pro 625, i to je moj prvi električni bicikl. Sličan model iznajmio sam u Kranjskoj Gori, i jako mi se svidio. Osim toga, za njega sam se odlučio i zato što je u trenutku kupnje imao najbolji omjer uloženog i dobivenog. Kod bicikla mi se najviše sviđa to što ima odličan Bosch gen 4 motor i vrlo izdržljivu bateriju. To mi je dosta bitno, jer veći dio vremena vozim po brdovitim terenima, gdje do izražaja dolazi snaga motora, a i takva vožnja troši više baterije. Bicikl također ima dosta dobru zračnu vilicu MIG32 Air te Shimano Deore mjenjač i kazetu.

Kako izgleda “suživot” s električnim biciklom?

Električni bicikl najviše vozim po šumi, odnosno po Medvednici, a ponekad njime odem i na posao. Kada dani postanu duži, barem dvaput tjedno odem na kraću vožnju šumom, a vikendom i na malo dužu vožnju. Punim ga u stanu, i dosad nisam imao s time problema. Baterija se može puniti na samom biciklu, a ako bicikl nije blizu utičnice, može se skinuti s njega. Punjenje traje dosta dugo, otprilike 6 h.

Josip Pupić, Software Developer, Porsche Digital Croatia

Bicikl imam manje od pola godine, tako da ga još nisam imao potrebu servisirati. Proces servisiranja inače je isti kao i kod “normalnog” bicikla, samo što je dodatno potrebno napraviti pregled motora.

Izdvojite nam nekoliko dobrih i loših strana svojeg električnog bicikla.

Najviše su me oduševili snaga motora i trajanje baterije bicikla. Primjerice, u vožnji gradom baterija može izdržati oko 150 km. Naravno, ako je u pitanju uspon do Sljemena, baterija će se više trošiti, ali sve ovisi o tome u kojem modu vozite. Modovi su super stvar, jer ako ste više u kondiciji, vozit ćete u “slabijem” modu, i samim time manje trošiti bateriju.

Ono što me razočaralo na ovom biciklu su kočnice. S biciklom su došle najosnovnije Shimano disk kočnice, koje nisu na razini bicikla, pa ozbiljno razmišljam o zamjeni.

Imate li neku zanimljivu zgodu koju biste mogli podijeliti s našim čitateljima?

Bicikl imam relativno kratko, pa nemam puno zgoda s njime. No ako bih morao izdvojiti jednu, to bi bila vožnja prema Sljemenu, tijekom koje sam izgubio poklopac baterije i nisam ga više uspio pronaći.

Što biste preporučili nekome tko tek razmišlja o kupnji električnog bicikla?

Definitivno bih preporučio kupnju e-bicikla, pogotovo za MTB. U kraćem vremenu i s manje napora možete obići i vidjeti mjesta na koja nikad ne biste otišli “normalnim” biciklom. Sâm odabir bicikla ovisi o njegovoj namjeni. Ja svoj koristim najviše kao XC bicikl te me ne zanimaju downhill vožnje, zbog čega sam se odlučio na hardtail. Ako je namjena downhill, onda bih definitivno preporučio full suspension. S druge strane, ako je glavni cilj vožnja po gradu, onda ne treba uzimati MTB model, nego neki cestovni.

Prilikom odabira treba pripaziti na jačinu motora i kapacitet baterije (naročito za MTB bicikle), a nakon toga i na ostale komponente koje obično gledate kod običnog bicikla.