IT-jevci na dva kotača: Petar Obradović, Sofascore

Tema travanjskog broja Buga posvećena je biciklima s pedalama i pomoćnim elektromotorom. Donosi opsežan pregled tipova i modela, a za savjete o njihovoj kupnji i korištenju obratili smo se nekolicini stručnjaka iz domaće IT industrije, koji su s nama podijelili svoja bogata i zanimljiva iskustva

Predstavite nam se ukratko kao IT-jevac i biciklist.

Bavim se programiranjem od rane mladosti (do početka srednje već sam znao što ću raditi kad odrastem), a zaljubljenik sam u sve oblike tehnologije još od malih nogu (sjećam se još kao klinac, kad mi je tata dao u ruke 120. broj Buga). Budući da mi je programiranje okupiralo dobar dio života, zadnji put kad sam sjeo za bicikl bilo je u 8. razredu osnovne.

To se vjerojatno ne bi ni promijenilo da cijeli svijet nije pogodila pandemija covida-19, koja je većini nama dala puno slobodnog vremena i prilike za introspekciju. Tada sam gledao kako da optimiziram svoje navigiranje po gradu, maknem ovisnost o Uberu te povećam razinu fizičke aktivnosti. Bicikl mi je bio logičan izbor. Kruženje po Jarunu pomoću auta baš se i ne može smatrati treningom, je li tako?

Koji model bicikla vozite?

Naravno, kako sve aspekte života pokušavam obogatiti tehnologijom, nisam planirao napraviti iznimku ni prilikom vožnje bicikla. Znao sam da kad mi se pokaže potreba za autom da će biti full elektrika u pitanju (Muskova Tesla mi je uvijek na radaru). Postavio sam si jednostavno pitanje – koji je ekvivalent Tesle u svijetu bicikla? Ako ne mogu nadograditi firmware mojeg budućeg bicikla preko smartfona, onda bolje da ga ni ne gledam!

Sjećam se još članka u kojem ste u Bugu pokrili Greypov G6 MTB. Tada nisam ni znao da je to Rimčeva kompanija, a ni da govorimo o hrvatskom proizvodu koji može biti tako cool i moderan. Bicikl koji ima eSIM, wow! Tako da sam se zaputio na njihov web i gledao imaju li išta novo u ponudi. Ono što me je iznenadilo bilo je da imaju i “normalniju” ponudu bicikala, nešto što ne bi svake sekunde skretalo poglede na ulici. I na moje iznenađenje, T5 izgledao je kao savršen izbor. Imao je sve što želim od “smart” bicikla:

Robusna konstrukcija, neupadljiv izgled, 24/7 povezivost s Internetom i smartfonom, pristojan domet, jer ga ne želim svako malo stavljati na punjač (100 km, ako pazim na potrošnju i ne stišćem gas kao manijak)… lista može ići unedogled. Mene je već pridobila činjenica da ću imati detaljni uvid u svaku vožnju preko povezane aplikacije (I’m a data-driven guy). Sve ostalo, poput obostranih kamera, samo je dodatni plus. Poanta je to da mi bicikl treba osigurati novostvorenu zanimaciju iznimno zabavnom, i dosad me nije nimalo razočarao.

Kako izgleda “suživot” s električnim biciklom?

Iznenađujuće normalan. Kad odspojim bateriju s njega, kladim se kako većina ekipe ne bi ni skužila da se radi o električnom biciklu. Vozim ga svakom prilikom koju uhvatim, pogotovo vikendima (đirovi oko Jaruna, Maksimira, vožnja do Svete Nedelje, Velike Gorice, ma posvuda sam). Osjećaj akceleracije i brzine koju električni motor pruža, nikad ne dojadi. Nije mi strano njime otići ni u neki malo veći shopping kad mi se ne da čekati dostava. Samo nakačim košaru na prtljažnik, i začas dođem gdje god si zacrtam. Zbog struje se ne umorim, pa nije problem ni malo više stvari natovariti u košaru.

Punim ga otprilike jednom tjedno, tako da odspojim bateriju i priključim je doma na službeni punjač, i za 4-5 h opet sam spreman za akciju. Servis je također vrlo jednostavan – provozam se do Svete Nedelje svakih šest mjeseci i ostavim ga Greyp ekipi da ga servisira (povratak doma tada je, pak, drugi problem).

Petar Obradović, Senior Software Engineer, Sofascore

Izdvojite nam nekoliko dobrih i loših strana svojeg električnog bicikla.

Super mi je što je prepun tehnoloških goodiesa, što je za nekoga tko voli tehnologiju, mokri san. Također, domet na bateriji dovoljno mu je velik da punjenje nikad nije zamorno. Zaista, jedini minus kod mojeg bicikla mi je to što je fakat težak (preko 27 kg), i nije nešto što baš mogu staviti pod ruku i nositi uz stepenice. Ah da, i noćna vožnja nemoguća je bez struje, jer svjetla rade samo dok je baterija spojena.

Imate li neku zanimljivu zgodu koju biste mogli podijeliti s našim čitateljima?

Aj’ ti probaj objasniti laiku da kasniš na dogovor jer ti se bicikl updatea…

Što biste preporučili nekome tko trenutačno razmišlja o kupnji električnog bicikla?

Kao i kod klasičnih bicikala, ciljajte na vrstu koja će pokriti vaše svakodnevne potrebe. Nema smisla uzimati mountain bike ako se 90% vremena vozite od posla do doma. Ja sam imao poprilično specifičan kriterij pri odabiru, tako da sumnjam kako bih se danas odlučio za nešto drugo.

Definitivno dobro razmislite o tome gdje planirate skladištiti bicikl kad ga nećete koristiti (drugim riječima, ne želite ga reklamirati po stubištu zgrade), i investirajte u kvalitetan U-Lock. Također, izvidite situaciju oko dobavljivosti komponenti (preko službenih i sekundarnih kanala) za vaš potencijalno novi bicikl, da vas budući izvanredni servis ne bi ostavio bez “zvjerke” na nekoliko mjeseci.