Vrlo vjerojatno ste se kroz svoju tech karijeru susreli s nedoumicama o tvrtkama ili pitanjima tehničke prirode. Često se to svede na ono “Da barem mogu nekoga odmah pitati za savjet.”
Kako biste točno znali na što mislimo, navest ćemo primjer. “Hej ljudi, koliko vam je vremena trebalo za pronaći prvi posao nakon završetka faksa u IT-ju? – pitanje na koje naizgled svi mogu dati odgovor, no što kada je riječ o različitim tržištima – većom potražnjom za developerima na jednom, a manje na drugom tržištu. A pritom želite odmah pogledati i jesu li otvorena neka radna mjesta vama zanimljiva.
Ili možda; “Od kojih se dijelova sastojalo tehničko testiranje u Photomathu?” Možda vas zanima tehničko testiranje u Bornfightu ili pak Spanu? Bilo bi super kada bi mogli pročitati i o nekoj tvrtki i o iskustvima njezinih zaposlenika ili postaviti pitanje npr. o deployu projekata na jednoj platformi.
Slušajući vas i vaše prijedloge, platforma Joberty odlučila je krenuti u ovome smjeru. Ekipa iz Jobertyja vam donosi vijest o Joberty Zajednici – mjestu na platformi koje je namijenjeno IT razgovorima. Zajednica je usmjerena na tech, a put prema IT komunikaciji sad je izravan i jednostavan.
Kada su krenuli s razradom ideje o Joberty Zajednici, vodili su se istom mišlju kao i pri pokretanju Joberty platforme – povezivanje i transparentnost u našoj IT zajednici u Hrvatskoj.
Kao platforma, kažu, izgradili su se s ciljem povezivanja developera, IT stručnjaka, tvrtki I poslodavaca. Svi zaposlenici IT tvrtki u Hrvatskoj, na platformi mogu podijeliti svoja iskustva s plaćama, timovima, projektima, tehnologijama i drugo te na taj način pomoći onima koji mijenjaju posao ili su u potrazi za njim.
Koja je glavna prednost Joberty Zajednice?
U razgovoru s Joberty Co-founder i Product Manager, Dušicom Lukić i Marketing Specialist Anamarijom Jurković, otkrili smo kako je došlo do razvoja ovoga segmenta na platformi i kakvu korist od toga zapravo imaju developeri i IT stručnjaci.
“Kada smo pokrenuli Joberty, cilj nam je bio pomoći programerima da naprave bolje karijere odluke pružajući im uvid u uvjete rada u IT tvrtkama. Ali ne uvide poput generalno lijepo upakiranih informacijama koje se mogu pronaći na web stranici tvrtke ili društvenim mrežama, nego onaj inside info koji ti dobronamjerno može reći samo prijatelj. Također, u ovim smo recenzijama omogućili tvrtkama da predstave svoje stranu priče jer vjerujemo da je važno čuti obje strane. Međutim, usput smo primijetili jednu važnu stvar, a to je da nismo uspjeli izravno povezati programere. Jer kad čitaš recenzije ne možeš pitati autora komentara što je time htio reći niti kako je toj osobi, koja je dobila neki posao, točno prošao razgovor za posao. Puno je takvih pitanja koja nam stižu direktno. I od programera i od tvrtki”, navodi Dušica.
S druge strane, programeri se najbolje razumiju. Pogotovo na našem malom tržištu, povezivanje ljudi iz istoga područja ne može ići na štetu nikome. Ako imate problem, trebate savjet ili jednostavno želite čuti što drugi misle o određenoj temi, sasvim je logično pitati prijatelja programera.
“Joberty je poznavatelj informatičke industrije i mjesto okupljanja, pa je logično znati odgovore na pitanja koja nam stižu. Međutim onda su se pitanja počela ponavljati i shvatili smo da bi većina željela znati informacije koje smo do sada samo dijelili kroz inbox.” – nadodaje Dušica.
Nule i jedinice jedino imaju smisla kada ih developeri pišu te otvaranje izravne komunikacije može biti poticaj transparentnosti industrije.
Dušica nam daje uvid i s developerske strane koliko je trajao projekt pripreme Zajednice i što se događalo behind the scenes.
“Skup funkcionalnosti koje čine Joberty Zajednica je daleko najsloženiji kod kojeg smo napisali. Iako je ideja za uvođenje došla davno, dosta smo vremena utrošili na osmišljavanje najboljeg korisničkog iskustva i korisničkog sučelja koji jasno povezuju replike i komentare o jednom pitanju.
Vizualni tijek razgovora ograničili smo na samo dvije razine, tako da je moguće dati odgovor na odgovor. Pratili smo trendove i omogućili upvote i downvote pitanja i odgovora. Tu je sada i Trending Now dio koji pokazuje koje pitanje izaziva najviše reakcija korisnika.” – objašnjava Dušica
Kako ovo ne bi ostalo samo na developerima odnosno kako cijelo vrijeme potiču povezivanje developera s tvrtkama i obrnuto, ova funkcionalnost je dostupna i kompanijama. Tako poslodavci mogu sami sudjelovati u razgovorima, ali i pratiti koja su to pitanja koja se vrte po glavama developera i mogu li oni kroz odgovore poraditi na svom imidžu odnosno employer brandingu.
Prateći tech trendove i potrebu employer brandinga, Anamaria nam je rekla nešto više o prvim reakcijama na launch Zajednice.
“U tjedan dana nakon otvaranja, na Zajednici je pokrenuto nekih 20ak rasprava. Po kontekstu pitanja rekla bih kako su nam se zasada najviše pridružili studenti srodnih fakulteta koji uskoro izlaze na tržište rada, tako da pitanja poput “Kako pronaći entry/početnički posao nakon faksa bez obavljene prakse” nisu rijetkost. Ono što mi je posebno drago je da je na skoro svako pitanje pokrenuta nekakva diskusija te taj segment međusobnog pomaganja možemo već sada primijetiti. Još neka od pitanja koja se kreću tematski se odnose na život nakon pandemije, remote rada i slično” – donosi nam Anamaria.
“Povezivanje ljudi na tržištu, u bilo kojoj industriji, ključ je rasta svakoga brenda i transparentnosti istoga. Svi mi znamo da bez međusobne komunikacije, networkinga i kretanja u krugovima osobnog interesa, puno se teže razvijamo i učimo. Ljudi su bitan dio našeg života te smo Zajednicom upravo to i planirali – razviti komunikaciju na ono što već na platformi nudimo.” – kaže nam Jobertyjev Marketing Specialist.
Na pitanje o budućnosti Zajednice kroz pogled marketinga Anamaria dodaje:
“Od Zajednice očekujemo veliki uspjeh. Ne samo da nas ova funkcionalnost razlikuje od konkurencije, već zaista daje dodanu vrijednost svakom našem korisniku. Zamislite samo kako ovim možete dosegnuti do nekoliko tisuća developera, koliko sada Joberty okuplja. Imate prostora pitati sve što vas muči ili zanima, a pritom dobivate najbolji mogući odgovor. Trenutno nemamo niti jednu tvrtku u raspravi, ali vjerujemo kako će se i one ubrzo uključiti i prepoznati bit.”
Uz dojmove o IT tvrtkama i Oglase za posao, ovo je treća funkcionalnost koju grade za sve. Ako imaš kakvih pitanja ili trebaš savjet, pozivaju te da sudjeluješ u tech razgovorima. Čujemo se u nekoj od rasprava.