Kako Agile i roboti rade zajedno u Gideonu?

Nakon prošlomjesečnog launcha autonomnog viličara, Gideon ne prestaje s tehnološkim iznenađenjima. Na red za predstavljanje javnosti je došao njihov već poznati autonomni mobilni robot, ovaj put u novom ruhu i novog imena. Takozvani Casey dolazi s novim use-caseom, ovaj put okružen mnoštvom istovjetnih robota obavljajući misije prijevoza robe na paletama u skladištu u koordinaciji s ljudima.

Osim što su posljednjih nekoliko mjeseci intenzivno radili na razvoju i optimizaciji Caseya, Gideonovci su paralelno sve intenzivnije i ozbiljnije uvodili product-oriented mindset i agilne metode u svoje razvojne cikluse.

Niže pročitajte što se dogodi kad robote počnemo razvijati po agilnim principima, i kako Petra, Swarm Team Lead i Karlo, Python Team Lead u Gideonu balansiraju između svojih leadership pozicija te novih uloga u produktnim timovima.

Najnovije robotsko rješenje, svježe ispečeno u Gideonovoj robotskoj pećnici naziva se Casey, a integralna jedinica je već dobro poznati autonomni mobilni robot, takozvani LiftBot. Oboje ste zajedno s vašim timovima dosta intenzivno radili na razvoju Caseya, možete li nam ukratko opisati na čemu su točno vaši ekspertni timovi radili?

Petra: Swarm tim djeluje u tri smjera. Prvi smjer je rad na Swarm simulatoru koji koristimo kako bismo testirali naše algoritme, analizirali koliko je određeno skladište kompatibilno za Casey aplikaciju, te unaprijedili sam simulator za različite procese koji se u skladištu mogu odvijati. Drugi smjer je optimizacija kojoj je cilj optimalno koordinirati heterogenu flotu kako bismo na kraju u kraćem vremenu odradili istu količinu posla, i to sa što manje prijeđenih kilometara po radniku. Ovaj heterogeni sustav je izuzetno kompleksan te samim tim postoji puno varijabli koje želimo optimizirati, ali je isto tako velik dio tih varijabli međuovisan. Treći smjer djelovanja Swarm tima je sama realizacija naših algoritama i funkcija na realnom robotskom sustavu te kontinuirana podrška pri procesima testiranjima.

Karlo: Naš Python ekspertni team radio je na rješenju koje kontrolira, prati i dodjeljuje zadatke cjelokupnoj floti robota. Rješenje smo nazvali Swarm Engine upravo zbog toga što orkestrira rad ne jednog, već više robota. Konkretnije, Casey robotsko rješenje odnosi se na proces pickiranja (prikupljanja) artikala u skladištu pomoću Gideonovih mobilnih robota. U tom konkretnom rješenju, Swarm Engine šalje robote na picking lokacije (na kojima se nalaze artikli) i, po završetku prikupljanja artikala, šalje robote na mjesto predviđeno za ostavljanje artikala. Time se automatizira proces kojeg bi inače morao odrađivati radnik pomoću viličara.

Kako vidite Casey kao proizvod koji pospješuje procese automatizacije prijevoza robe, i još važnije, kao robotsko rješenje koje služi kao ispomoć radnicima u zahtjevnim skladišnim poslovima? Kakvu vrijednost po vama Casey donosi industriji, kupcima i krajnjim korisnicima?

Petra: Casey donosi niz prednosti trenutnom načinu rada: od povećanja kapaciteta pickiranja; smanjenja udaljenosti koju prelaze ljudi upravljajući ručnim viličarem; oslobađanje od penjanja i spuštanja s električnog viličara čak i do par stotina puta dnevno; povećanje sigurnosti zbog izuzetno brze reakcije naših robota ako detektiraju objekt u blizini; oslobađanje od potrebe za treninzima i dozvolama za vožnju viličara jer su naši roboti opremljeni ekranom koji daje upute radnicima, itd.

Karlo: Casey vidim kao pravi novitet na tržištu. Trenutno u svijetu postoji tek nekolicina sličnih rješenja. Osim veće efikasnosti i automatizacije case-picking procesa, mislim da će krajnjim korisnicima koji rade s robotima ovo predstavljatii vrlo ugodnu i zanimljivu promjena u njihovom radu.

Nedavno ste oboje uz Team Lead uloge koje imate, preuzeli i nove uloge u cross-functional produktnim timovima. Kakve vam je to sve nove promjene donijelo vezano uz dnevnu dinamiku, vođenje tima i širinu zadataka kojima se bavite, Što biste izdvojili kao najveću promjenu ili poboljšanje u odnosu na “stari” način rada?

Petra: Casey se kao cjelokupno robotsko rješenje sastoji od više produktnih linija u kojima se razvijaju tehnologije poput Fleet Management Systema (FMS), Robot Autonomy-a, Robot Platform-a, i Optimization-a. Uz vođenje tima sam preuzela ulogu Product Ownera za razvoj tehnologije za optimizaciju. Što se tiče mog tima, ne bih rekla da nam je to bila velika promjena jer sam oduvijek poticala agilne metode rada, no svakako se primijeti bolja suradnja s ostalim timovima koja rezultira daljnjim unaprjeđenjem Caseya.

Karlo: Uvođenje agilnih produktnih timova donijelo nam je organizacijski okvir u kojem se možemo bolje usmjeriti prema obavljanju točno određenih dijelova posla koji donose mjerljivu inkrementalnu vrijednost tehnologiji koja se razvija. Uz to, možemo i bolje procijeniti koliko nam je vremena potrebno za obavljanje zadataka.

Osim toga, kao voditelj ekspertnog (Python) tima, dijelim odgovornost za kompletnu isporuku pojedinog rješenja, pa se bolje mogu posvetiti savjetovanju članova tima i razvoju tehnički što kvalitetnijih rješenja.

S kojim stručnjacima iz ostalih timova surađujete?

Petra: Swarm tim surađuje s gore navedenim produktnim timovima te Customer Success, Sales, Application Engineering timovima. Primjerice, kod realizacije naših algoritama i funkcija na realnom robotskom sustavu, kod podataka o limitima robota koje moramo uzeti u obzir, kod simulacije određenog skladišta kako bi se odredila kompatibilnost s Casey aplikacijom, surađujemo sa Customer Successom i Salesom jer su oni u direktnom kontaktu s klijentima te je velika vjerojatnost da su skladište vidjeli uživo pa nam ga mogu što preciznije opisati pri modeliraju tog objekta.

Karlo: Uže surađujemo s Petrinim Swarm timom, koji je zadužen za optimizaciju case-picking procesa te s Web (Robot Interface) timom, koji radi na razvoju korisničkog sučelja putem kojeg krajnji korisnici naših robotskih rješenja upravljaju misijama robota te nadziru njihov rad.

S jedne strane imamo cross-functional (produktne) timove usmjere na razvoj produkta te donošenje vrijednosti za kupce, a s druge strane tu su aktivnosti u ekspertnim timovima usmjerene za domensku ekspertizu te mjesto generiranja te dijeljenja tehnološkog znanja. Svi inženjeri koji su dio cross-functional timova su paralelno i dio ekspertnih timova. Kakvu vrijednost vidite u ovome?

Petra: Casey je izuzetno kompleksan sustav. Ovim načinom rada smo okupili eksperte iz desetak različitih područja kako bi surađivali na jasno definiranom zajedničkom cilju – a to je razvoj i uspjeh Caseya. Ekspertni tim je tu i dalje da pomogne svojim članovima u daljnjem razvoju te bude u tijeku s novim tehnologijama, znanjima, i svemu potrebnom da ostanemo u koraku s vremenom.

Karlo: Najveću vrijednost vidim u tome da s jedne strane, članovi cross-functional timova, mogu imati slobodu i samostalnost u odabiru zadataka te u procjeni vremena za njihovo obavljanje, a s druge strane imaju ekspertni tim gdje uvijek mogu zatražiti pomoć kolega ili ekspertnog team leada.

I za kraj, što biste poručili robotskim entuzijastima i zainteresiranim inženjerima koji razmišljaju o potencijalnom priključenju Gideonu?

Petra: Ako želite uzbudljiv i dinamičan posao koji omogućava korištenje state-of-the-art tehnologija u robotici i rad na nečem unikatnom (i Casey i Trey – Gideonov autonomni AI viličar), čekamo vas!

Karlo: Ne razmišljajte, prijavite se odmah 🙂