Luka Kunić, Senior Game Developer u Nanobitu s nama je podijelio svoja iskustva rada u gaming industriji i dao nekoliko savjeta mlađim programerima koji bi se htjeli okušati u gaming industriji…
Luka, kako bi opisao svoje četverogodišnje iskustvo u Nanobitu?
Sve je počelo preporukom prijatelja koji je u to vrijeme radio u Nanobitu. Taman sam završavao diplomski studij računarstva na FER-u i razmišljao što dalje, a presudile su njegove priče o tome koliko je dobra i opuštena atmosfera kod njega na poslu. Prijavio sam se, prošao intervju i počeo raditi nekoliko dana prije obrane diplomskog rada, tako da sam krenuo još uvijek kao student, na poziciji junior game developera.
Na početku sam radio na održavanju starijih projekata, a nakon nekoliko mjeseci prešao sam na Hollywood Story: Fashion Star, jednu od najdugovječnijih igara Nanobita koja već 6 godina uporno raste. Na tom projektu ostao sam do danas i pritom napredovao do uloge voditelja programerskog dijela tima i titule seniora.
Što te je posebno privuklo izgradnji karijere u gaming industriji?
Kroz djetinjstvo sam puno igrao računalne igre i tu se razvila strast prema računalima i programiranju. S vremenom me jako krenula zanimati računalna grafika i zbog toga sam odabrao računarsku znanost kao smjer na diplomskom studiju, tako da mi je gaming industrija bila prirodan odabir za karijeru.
Iako sam u početku bio malo skeptičan prema mobilnoj platformi u usporedbi s računalima, brzo sam shvatio da su to potpuno promašene predrasude i da izrada mobilnih igara ima jako puno svojih specifičnih izazova koji daju zanimljivost poslu. Mobilni uređaji su jako raznoliki – od veličine ekrana, kapaciteta radne memorije, snage procesora, vrste i verzije operacijskog sustava, proizvođača, sve do brzine interneta kojem korisnik ima pristup – i naše igre se moraju što bolje nositi sa svim tim parametrima. Rekao bih da mi je rješavanje tih optimizacijskih problema trenutno najzanimljiviji dio posla.
Također, sviđa mi se što su naše igre dovoljno “male” da svatko od nas ima relativno velik utjecaj na konačni proizvod i može dati svoj osobni doprinos samoj igri, a opet imaju velik broj igrača i lijep je osjećaj kad nešto što mi proizvedemo donosi toliku zabavu korisnicima diljem svijeta.
Kako bi mlađi programeri i studenti, s malo ili nimalo iskustva u razvoju igara, mogli započeti uspješnu karijeru u gamingu?
Gaming industrija u Hrvatskoj još uvijek je dosta mala tako da je zapravo teško i pronaći mlade programere s iskustvom u gamingu. Zbog toga u Nanobitu zapravo ne očekujemo od junior programera prethodno iskustvo izrade igara, a pogotovo ne mobilnih.
Što se tiče predznanja, najbitnija je dobra podloga programiranja općenito, a bilo koje praktično iskustvo je samo dodatni plus. Kod nas, novi zaposlenici uvijek imaju mentora koji im stoji na raspolaganju za sva pitanja i usmjerava ih u njihovom razvoju. Osim toga, organiziraju se i razni tech talkovi i interne radionice gdje se lako dijeli znanje unutar firme, a često postoje i prilike za sudjelovanje na konferencijama vezanima za industriju.
Rekao bih da je i igranje igara u slobodno vrijeme dosta korisno za rad u ovoj industriji, no ne i presudno. Dobro je tu i tamo vlastitu igru pogledati iz perspektive igrača, a to može biti lakše ako i sami igrate razne igre. S druge strane, konkurentske igre se također mogu sagledati iz perspektive developera što može postati dobar izvor novih ideja.
Što ti se najviše sviđa kod rada u Nanobitu?
Ove četiri godine u Nanobitu bih prije svega opisao kao zabavne. Ljudi Nanobita su ti koji Nanobit čine Nanobitom. Uvijek se nešto događa, netko nešto organizira, nešto se slavi, a to sve pridonosi zajedništvu i pozitivnoj atmosferi u firmi.
Jedna od stvari koje najviše cijenim u Nanobitu je to što nema cruncha, nema radnih vikenda ni upitnika oko godišnjih odmora, što može biti čest problem u ovoj vrlo kompetitivnoj industriji. Unatoč tome, tempo razvoja naših igara je i dalje vrlo jak i produktivnost je na visokoj razini, a rekao bih da je to velikim dijelom zbog tog pozitivnog okruženja i opuštene atmosfere.
Nažalost, zbog pandemije su privremeno onemogućena veća druženja, partyji, teambuildinzi, ali i to će proći u nekom trenu pa će se sve nadoknaditi.
Što bi savjetovao ambicioznim ljudima koji se žele razvijati u gamingu?
Nemojte se bojati izaći iz svoje sigurne zone i baciti u nešto novo s čime se niste još susreli. Po meni je to najbrži način za učenje i stjecanje praktičnog iskustva. Također, bitno je naći radno mjesto gdje ste okruženi ljudima koji su bolji od vas, jer inače nemate od koga učiti i s vremenom možete početi stagnirati. Uz dobre kolege i mentore, znanje se dijeli unutar tima i zbog toga cijeli tim zajedno napreduje.