Jednostavna mobilna aplikacija KEKS Pay sada je već svima poznata. Namijenjena za brzo i sigurno slanje i primanje novca, i to u potpunosti besplatno, aplikacija je dosad olakšala život za više od 62 tisuće korisnika. I to ne samo kroz raskusuravanje, već i kroz daljnje funkcionalnosti koje su kroz aplikaciju omogućene, kao što su doniranje ili plaćanje parkinga. Zanimljivo je da su od ukupnog broja korisnika, njih 75 posto klijenti drugih banaka, dok preostalih 25 posto ima otvoren račun u Erste banci.
Ipak, manje je poznato kako je sama aplikacija nastala te tko stoji iza nje.
Dejan Donev, voditelj Tima za digitalnu transformaciju koji stoji iza aplikacije, objasnio je za .debug: “Početna ideja bila je napraviti aplikaciju s nekim funkcionalnostima koje će korisnicima olakšavati svakodnevni život. Bilo je tu puno više nego samo P2P (slanje i traženje novca među prijateljima) mogućnosti. Pričali smo o štednji, upravljanju financijama, posuđivanju i slično. Ubrzo smo shvatili da to neće biti gotovo u sljedećih nekoliko godina i da moramo nešto ipak odabrati i završiti pa onda ići dalje. Izbor je pao na P2P funkcionalnost kakvu danas svi poznaju jer je to nekako izgledalo najzabavnije i za korisnike i za nas.”
Nakon odluke o smjeru razvijanja, bilo je potrebno otprilike 18 mjeseci da aplikacija bude spremna za lansiranje. No, razvoj zapravo nije nikada prestao zato što se i dalje svakodnevno radi na novim funkcionalnostima koje se već koriste ili će se uskoro koristiti.
.debug: Tko su ljudi koji stoje iza ovog kreativnog rješenja?
Osim 12 članova Tima za digitalnu transformaciju, na čijem čelu je Dejan Donev, koji su ideju osmislili i razvili, za stvaranje ove uspješne priče zaslužan je velik broj ljudi iz raznih organizacijskih dijelova Erste banke. Zasigurno jedan od najbitnijih kotačića su Ersteovi IT-evci, ekipa koja je bila zadužena za integriranje vanjske mobilne aplikacije i njezinih funkcionalnosti s postojećim sustavom. S obzirom da se radilo o prvom projektu takve vrste, zahtjevnom kako s tehničke tako i poslovne strane, IT-evci su imali izazovan zadatak koji je, zahvaljujući suradnji svih uključenih, uspješno priveden kraju.
Jedan od ključnih razloga uspjeha koje Donev često ističe je i činjenica da se svi uključeni u ovaj projekt ponašaju kao “product owners” te aplikacije i kad nešto ne funkcionira kako bi to trebalo, svi to vrlo osobno doživljavaju.
.debug: Kakvi su vam planovi za dalje?
S više od 62 tisuće korisnika KEKS Pay se već profilirao kao aplikacija koja svojom jednostavnošću u svim segmentima, brzinom i sigurnošću plijeni pozornost, a svojim korisnicima konstantno donosi nove funkcionalnosti. Primjerice, nedavno je u suradnji s tvrtkom Microblink (također partnerom .debuga!) korisnicima ponuđena mogućnost jednostavnog i brzog skeniranja kreditnih i debitnih kartica koja omogućava da umjesto ručnog unošenja, podatke s kartice korisnici puno brže unesu koristeći kameru mobitela.
Osim toga, KEKS Payom moguće je platiti parking u više od 50 gradova. U razvoju je i mogućnost kupnje ulaznica, bonova za mobitel i ENC nadoplata, doniranje novca i slično, a usluga s kojom je KEKS Pay nedavno krenuo i koja je tek u fazi širenja jest mogućnost plaćanja na prodajnim mjestima bilo online ili offline putem QR kodova. U svakom slučaju, KEKS Pay čeka još svjetlija budućnost, poručuju za kraj iz Erste banke, jednog od sudionika naše konferencije.
Više o svemu saznajte na .debug konferenciji 12. i 13. prosinca 2019.