Kamping turizam unazad nekoliko godina doživio je veliki povratak. Broj turista koji se odlučuju za ovaj vid odmora i broj kampova u svijetu svake godine kontinuirano raste. Samo u Europi nalazi se preko 30 tisuća kampova raznih veličina, a u Hrvatskoj ih je registrirano preko 800.
Da je riječ o vrlo potentnoj, ali u kontekstu digitalizacije i podosta zastarjeloj grani turizma, prepoznala su dva hrvatska startupa — SWEN i CampMap. Svaki od njih posljednjih nekoliko godina bavi se razvojem različitih dijelova kamping segmenta industrije, a sada zajedno grade viziju o transformaciji kamp turizma kakvog poznajemo.
SWEN: sustav upravljanja kampom
SWEN je sustav upravljanja kampom (Property Managment System – PMS), koji se počeo razvijati pod krovom hrvatske “tvornice startupa” Bornfight 2019. godine. Naime, tijekom suradnje s kampom Šimuni, jednim od najvećih kampova u Hrvatskoj i Europi, nastala je ideja o izradi specijaliziranog sustava za upravljanje kampom, jer su postojeći sustavi na tržištu nominalno napravljeni i prilagođeni za hotelski segment.
SWEN je tako nastao kombinacijom Bornfightove ekspertize i iskustva u razvoju digitalnih proizvoda te domenskog znanja koje je dobiveno isključivo od krajnjih korisnika (bookeri, recepcijsko osoblje, vlasnici kampa…).
Od tada do danas, Bornfight je zajedno s privatnim investitorima uložio u razvoj ovog cjelovitog i skalabilnog PMS-a za kampove više od 1,6 milijuna eura.
CampMap: Google Maps za kampere
CampMap je sustav digitalne kartografije kampova pokrenut 2020. godine u Rijeci. Radi se o aplikaciji koja nudi ljubiteljima kampiranja realistične digitalne mape kampova sa svim informacijama na jednome mjestu: opis, veličinu i položaj parcela, 360° fotografije, poziciju sanitarnih čvorova i ostalih usluga kampa, radno vrijeme restorana i recepcije, ponudu sportskih sadržaja i sve ostalo bitno za jednostavno, brzo informiranje na jednom mjestu, uključujući i GPS navigaciju za lakše snalaženje unutar kampa.
Na ideju o CampMapu došao je 2019. godine Simon Neal, Škot na hrvatskoj adresi, koji je u začecima sam i financirao projekt. No, vrlo brzo investitori su prepoznali poslovnu priliku pa je 2020. godine investicijski fond Fil Rouge Capital investirao 50.000 eura, a potom kroz 2021. i 2022. dodatnih 500.000 eura.
CampMap tako konstantno raste te trenutno pokriva 40% tržišta kampova u Hrvatskoj, a sada će i kroz suradnju sa SWEN-om nastaviti širiti svoje prisustvo.
Zajedničko istraživanje tržišta
Suradnja između SWEN-a i CampMap-a nametnula se prirodno, kaže Product Lead SWEN-a Leonardo Dražić:
“Iako smo prisutni na istom tržištu, fokusirani smo na različite stvari koje se međusobno mogu itekako dobro komplementirati. Vjerujem da ćemo sinergijom naših kvalitetnih sustava postići još veći uspjeh”.
Trenutačno je suradnja ovih dvaju hrvatskih starupa u fazi daljnjeg istraživanje tržišta, a cilj im je otkriti i validirati potencijalne prilike za zajedničku inovaciju.