Tema travanjskog broja Buga posvećena je biciklima s pedalama i pomoćnim elektromotorom. Donosi opsežan pregled tipova i modela, a za savjete o njihovoj kupnji i korištenju obratili smo se nekolicini stručnjaka iz domaće IT industrije, koji su s nama podijelili svoja bogata i zanimljiva iskustva
Vaša priča o elektrifikaciji bicikla je, čujemo, neobična?
Cijeli život vozim bicikle. I kad je padao snijeg, svejedno sam išao u školu biciklom, jer mi je hodanje jednostavno bilo predosadno i presporo. Vozio sam najjeftinije Konzumove mountain bikeove, cestovne bicikle, i sada električni bicikl. Od stana do ureda imam oko 10 kilometara, pa da ne vozim električni bicikl, svaki put bih dolazio znojan u ured, mirišljav kolegama. Kada sam postao zainteresiran za električni bicikl, shvatio sam koliko je to skupa rekreacija, pogotovo za mene, kao studenta. Onda sam odlučio da je za mene, kao pravog inženjera, jedina opcija da napravim svoj električni bicikl. To mi je omogućilo da si napravim bicikl savršen za svoje potrebe.
Kupio sam brdski bicikl Giant Talon (prikladno ime bicikla za ljubitelja kartaške igre belot) i na njega sam postavio kit za električni bicikl. Nakon tjedan dana lemljenja i šarafanja, uspio sam završiti svoj električni bicikl. Iako je gotov i funkcionalan, i dalje je to projekt u tijeku. Uvijek volim nešto novo na njega dodati, poput novih LED svjetala ili trube, uz neke 3D ispisane dijelove, koji ga čine posebnim.
Je li se taj potez pokazao dobrim?
Bez električnog bicikla ne bih mogao funkcionirati. Koristim ga baš za sve. Od odlaska u trgovinu, do putovanja u ured i obilazak prijatelja, tako da mi je bitno da je uvijek u funkcionalnom stanju, kako moje životne navike ne bi patile. Najčešći kvar kod njega je probušena guma, kao, uostalom, i sa svakim biciklom. Uz nekoliko alata, to nije nikakav problem sam popraviti. Zasad nije bilo nikakvih većih kvarova na njemu, sva sreća, ali ako i bude, vjerujem da ću ih otkloniti bez problema.
Ima li kakvih problema s “uradi sam” vozilom?
Nakon svih dugih, uzbudljivih vožnji, potrebno je napuniti bateriju, a tu imam sreće jer sam mogao birati detalje oko nje. Napravio sam takav baterijski sustav da mogu odvojiti bateriju od bicikla i odnijeti je u stan na punjenje. Smatram da je to vrlo važna funkcionalnost, bez koje bi mi iskustvo s električnim biciklom bilo užasno. Svakako preporučujem svima da obrate pozornost na to tijekom kupnje bicikla. Ili još bolje, tijekom izgradnje bicikla.
Jedini problem s električnim biciklom mi je to što sam puno brži od ostalih biciklista, koji ne očekuju da će ih itko obilaziti. To mi je jedina kritika – što je sigurnost na električnom biciklu nešto manja, zbog veće brzine. Zbog toga je kaciga obavezna! Svim hrabrim čitateljima ovog članka, koji smatraju da imaju dovoljno tehničkog znanja za izgradnju električnog bicikla, preporučujem isto: da si ga naprave prema svojim željama i potrebama!