Tema travanjskog broja Buga posvećena je biciklima s pedalama i pomoćnim elektromotorom. Donosi opsežan pregled tipova i modela, a za savjete o njihovoj kupnji i korištenju obratili smo se nekolicini stručnjaka iz domaće IT industrije, koji su s nama podijelili svoja bogata i zanimljiva iskustva
Naš posljednji sugovornik u ovoj temi također je zaljubljenih u bicikle i takav način vožnje (da ne kažemo i života). Međutim, za razliku od ostalih, nije pokleknuo pred trendom elektrifikacije pogona. Upravo suprotno, Hrvoje smatra da su električni bicikli uglavnom nepotrebni, pa smo odlučili upitati ga da nam dodatno pojasni svoje stavove – kako bismo dobili i drugu stranu priče, od nekoga kome električni bicikli nisu nužno pozitivna pojava.
Koliko dugo ste u biciklizmu i na koji način?
Osim što se bavim developmentom već preko 15 godina, strastveni sam obožavatelj putovanja, koja su bila obavezna prije korone. Proputovao sam veći dio Europe, posjetio Afriku i Ameriku, a kao jedno od najdražih mjesta, izdvojio bih portugalsku Madeiru. Aktivno vozim bicikl skoro svaki dan, kako kraće rute, tako i one duže, preko 100 km. Velika mi je želja jednog dana otići do Nordkappa i natrag biciklom.
Biciklizmom se bavim od djetinjstva, prvo rekreativno i kao prijevozno sredstvo, a posljednjih deset godina to je preraslo u opsesiju i ljubav. U prosjeku biciklom radim od tri do pet tisuća kilometara godišnje. Ako se radi o vožnji koja je duža od 50 kilometara, koristim cestovni bicikl, dok ove kraće rute odrađujem brdskim. Odlazak na Sljeme biciklom svakodnevna mi je rutina. Osim toga, kad god imam priliku, nastojim otići na višednevnu vožnju na more ili u neke druge krajeve.
Koje modele bicikala vozite i zašto oni nisu električni?
Modeli koje imam izabrani su jer su u tom trenutku bili best buy, najbolji omjer cijene i kvalitete. Brdski bicikl imam već godinu dana, a cestovni sam uzeo prije četiri godine.
Kao strastveni ljubitelj biciklizma, smatram da korištenje električnih bicikala nema neke prednosti, jer se gubi sâm smisao bicikliranja, u kojem se trošimo i postižemo to da smo vremenom sve bolji i bolji. Svakako bih svima preporučio da koriste klasični bicikl, jer on donosi puno više benefita od električnog.
Imaju li onda električni bicikli neke dobre strane?
Jedina dobra strana je da prilikom dužih vožnji i vožnji po planinama može pomoći i olakšati vožnju, ali ni to nije dobro – jer ako stalno koristimo pomoć električnog bicikla, onda nema napretka. Ako, pak, želite prijevozno sredstvo poput motocikla, koje vas dovede s jedne lokacije na drugu, onda se možete odlučiti za električni bicikl. U svakom drugom slučaju, gdje gledate da ta vožnja ima neke benefite za vas i da se osjećate bolje nakon toga, onda je električni bicikl lošija opcija.