Tema travanjskog broja Buga posvećena je biciklima s pedalama i pomoćnim elektromotorom. Donosi opsežan pregled tipova i modela, a za savjete o njihovoj kupnji i korištenju obratili smo se nekolicini stručnjaka iz domaće IT industrije, koji su s nama podijelili svoja bogata i zanimljiva iskustva
Predstavite nam se ukratko.
Bicikl mi nije ni hobi niti opsesija, već prijevozno sredstvo. Zagreb je dovoljno mali da je moguće svugdje doći biciklom (postoje izazovi infrastrukture i negdje u gradu je vožnja bicikla ekstremni sport, no to je neka druga tema). Izazov je ako, poput mene, živite u podsljemenskoj zoni – tada je jednostavno doći do grada, ali malo teže vratiti se doma. S e-biciklom taj problem postaje lako rješiv.
Koji model bicikla vozite?
Vozim Winora Tria 8, električni bicikl namijenjen upravo za svakodnevnu gradsku vožnju, commuting i sl. Ovo mi je prvi električni bicikl, a istraživanje prije kupnje trajalo je nekih mjesec do dva, s obzirom na to da prije kupnje nisam znala apsolutno ništa o električnim biciklima (osim da su skupi :D).
Gdje ga vozite, kako i kada ga punite i servisirate?
Vozim bicikl primarno za odlazak u ured i do grada na večeru ili piće. Prilikom odlaska u grad postoji izazov, a to je hoću li ga imati gdje privezati, a da ga i dalje mogu držati na oku (zbog poznatog problema krađe bicikala u gradu). U uredu imamo spremište za bicikle, tako da se ne moram brinuti oko krađe.
Preselila sam se u podsljemensku zonu prije otprilike tri godine. Prije toga stanovala sam u “ravnom” dijelu grada, i bicikl mi je bio glavno prijevozno sredstvo, a auto bih uglavnom koristila za odlaske u nabavku veće količine namirnica i sl. Nakon preseljenja u podsljemensku zonu, takva upotreba običnoga gradskog bicikla naprosto više nije bila moguća, zbog čega je pala odluka na kupnju električnog bicikla. I to je bila jedna od mojih najboljih odluka! Kilometraža je malo veća nego kada ste u gradu, ali vožnja je super lagana. Nažalost, postoji problem infrastrukture – dobar dio puta moram voziti po cesti, jer nema biciklističkih traka, što nije baš najugodnije.
Punjenje baterije jednostavno je, tim više što baterija može izdržati cijeli tjedan (uz napomenu da idem u prosjeku 3-5 puta tjedno biciklom do ureda ili grada), tako da je skinem s bicikla i napunim tijekom vikenda, nakon čega sam spremna za novi tjedan. Bicikl je dodatno opremljen bisagama, što mi olakšava prijevoz i commutanje, s obzirom na to da uvijek imam ruksak s laptopom i hranu koju nosim od kuće.
S obzirom na to da je bicikl pod jamstvom, redovito ga servisiram u DSG-u, gdje je i kupljen, te ne vidim zašto s tom praksom ne bih nastavila i nakon isteka jamstva.
Koliko ste zadovoljni kupnjom?
Električni bicikl ni u jednom me pogledu nije razočarao. Ispunio je u potpunosti glavnu svrhu, a to je da mogu uživati u vožnji biciklom, unatoč brdu koje moram svladati na putu kući. Jednostavan je i za održavanje te nema nekih posebnih stvari – bateriju punim onako kako punim baterije na drugim uređajima koje koristim, i to je to.
Što biste preporučili nekome, tko trenutačno razmišlja o kupnji električnog bicikla?
Go for it! Ako će vam to olakšati napor i tlaku da ponekad ne vozite bicikl na posao i natrag zbog napora koji zahtijeva (i potencijalnog znojenja), električni bicikl definitivno je rješenje. Da, sigurno je malo više posla izvući bicikl iz stana/spremišta, staviti kacigu i spremiti sve stvari u bisage, ali na kraju dana imate bolji osjećaj nego da ste samo sjeli u auto, nakon toga sjeli u stolac na poslu, pa ponovno u auto na povratku kući.
Električnih bicikala danas ima po razumnim cijenama, pogotovo ako ćete ga, poput mene, koristiti “samo” za odlazak na posao ili do grada. Hint koji mogu dati je da pripazite da ne kupite jeftiniji bicikl koji ima motor na prednjem kotaču, s obzirom na to da je na njima otežano upravljanje zbog težine na prednjem kotaču. Istražite na Internetu pluseve i minuse motora i baterija – postoje 3-4 relevantna igrača u toj kategoriji, a Internet je pun recenzija i iskustava ljudi koji su stručni u toj domeni.