IT-jevci na dva kotača: Stjepan Banek, Infinum

Tema travanjskog broja Buga posvećena je biciklima s pedalama i pomoćnim elektromotorom. Donosi opsežan pregled tipova i modela, a za savjete o njihovoj kupnji i korištenju obratili smo se nekolicini stručnjaka iz domaće IT industrije, koji su s nama podijelili svoja bogata i zanimljiva iskustva

Predstavite nam se ukratko kao IT-jevac i biciklist.

Zovem se Stjepan, i radim kao Android Lead Engineer u Infinumu već tri i pol godine. S obzirom na to da je moj posao sjedilački, a ne volim teretane, morao sam pronaći način da održim kakvu-takvu formu i zdravlje, pa sam odlučio na posao ići biciklom.

Živim u Gračanima, u neposrednoj blizini šume, te sam oduvijek volio kroz nju biciklirati. Od malena sam vozio razne mountain bikeove, pa je ova odluka meni bila najlogičniji izbor tjelesne aktivnosti. Iako sam kupio električni bicikl, uglavnom ga vozim “na noge”, a motor palim samo u kriznim situacijama, kao što su: velika uzbrdica, iscrpljenost od posla i kad negdje žurim. Tako radim jer želim što više vježbati, no priznajem kako me činjenica da je bicikl električni spasila više stotina puta, nakon napornih radnih dana i na brdima Gračana.

Često koristim bicikl kao prijevoz i u slobodno vrijeme, a povremeno volim otići i prema Sljemenu, kroz šumu. Ne bih za sebe rekao da sam veliki biciklistički entuzijast, no volim bicikliranje oduvijek, i uživam u njemu. Biciklom na posao idem posljednje dvije godine, i mogu reći da je pozitivno utjecalo na mene. Imam više energije, održavam dobru fizičku formu, i općenito sam dobrog zdravlja. Sve to pozitivno utječe i na obavljanje mojeg posla.

Koji model bicikla vozite?

Vozim model Cube Acid iz 2019. godine. To mi je drugi električni bicikl, a prije njega kratko sam vozio jedan od onih starih bicikala na koji je netko ugradio osrednji kineski motor. Brzo sam shvatio kako želim više putovati biciklom i da mi treba neki kvalitetniji. Tako sam i kupio Cube.

Stjepan Banek, Android Lead Engineer, Infinum

Vrsta bicikla je mountain bike, jer živim u brdovitom području i povremeno volim voziti u prirodi i kroz šumu. Pokreće ga Boschov motor Active line plus, jedan od slabijih iz Boschove ponude, no s obzirom na moju kombinaciju pedaliranja i vožnje na struju, i više je nego dovoljan. Pogon je na sustavu pedala, umjesto na jednom od kotača, kako to biva na jeftinijim električnim biciklima. Baterija je Boschova PowerPack 400, i traje mi znatno duže nego ona koju sam imao na prvom električnom biciklu. Uz kombiniranje pedaliranja i vožnje na struju, uspijevam izvući deset dana vožnje uz jedno punjenje. Općenito sam vrlo zadovoljan udobnošću bicikla. Prijenos snage iz pedaliranja u pogon je odličan.

Kako izgleda “suživot” s električnim biciklom?

Najčešće biciklom idem na posao od Gračana do Strojarske ulice, za što mi treba otprilike dvadesetak minuta u jednom smjeru. Često za vrijeme jutarnjih i popodnevnih gužvi, biciklom mogu doći od kuće do posla i obratno, brže nego automobilom, što mi je odlično. U tvrtki imam osigurano spremište za bicikle pod ključem i pod nadzorom kamera, pa se ne moram zabrinjavati zbog eventualne krađe.

Često koristim bicikl za prijevoz i u slobodno vrijeme, jer mi je nekad jednostavnije ići užim centrom grada i obavljati razne sitnice. Isto tako je i kad se krećem po susjedstvu u kojem živim. Bicikl servisiram i punim kod kuće, no otprilike jednom godišnje odvezem ga i u ovlašteni servis za Cube bicikle, kako bih bio sigurniji.

Izdvojite nam nekoliko dobrih i loših strana svojeg bicikla.

Malo je loših strana, kad govorimo o biciklima Cube. Radi se o izuzetno kvalitetnoj tvrtki s vrhunskim proizvodima. Tu bih izdvojio odličan pogonski sustav, kad je u pitanju prijenos snage s pedala na kotače, a kad je riječ o električnom pogonu, većina entuzijasta složit će se da Bosch tu nema konkurenciju. Također, tu je visoko kvalitetna izrada od aluminija, i vrlo pouzdane disk-kočnice.

Ono što je za mene bio nedostatak, iako ne velik, bio je manjak dodatne opreme, s obzirom na visoku cijenu bicikla. Došao je bez svjetala, blatobrana i svih ostalih dodataka koji se mogu naći na biciklima tog cjenovnog ranga. Svu opremu kupio sam i ugradio samostalno.

Imate li neku zanimljivu zgodu koju biste mogli podijeliti s našim čitateljima?

Jednom prilikom išao sam, nakon nekoliko pića, s prijateljima biciklom kući. Vani je pljuštala kiša, a ja nisam imao ništa što bi me od kiše zaštitilo, pa sam pojačao električni pogon na maksimalnu razinu. Od brzine mi je iz kotača voda prštala u oči, no uspio sam za otprilike deset minuta prevaliti šest kilometara, koliko mi je trebalo do kuće. Tada sam bio zahvalan sâm sebi zbog toga što sam kupio električni bicikl.

Što biste preporučili nekome tko tek razmišlja o kupnji električnog bicikla?

Kao osoba koja je vozila i lošije i bolje električne bicikle, preporučio bih ljudima da se ne boje izdvojiti koju stotinu eura više za kvalitetniji model i da se drže provjerenih marki. Na tržištu je hrpa lošijih električnih pogona, od kojih neke izrađuju i sami prodavači u svojim garažama. Čast iznimkama, no iz mojeg iskustva, više truda i novca potrošio sam na lošiji bicikl, kad ubrojimo razne kvarove. Također, s provjerenim markama puno je lakše naći ovlašteni servis i eventualno zamjenske dijelove. Iskustvo vožnje također je u mnogo pogleda bolje kod takvih modela.