LeverUP Consulting: Dva dana tjedno u uredu, ostalo od kuće

Od samih početaka poslovanja u tvrtki LeverUP Consulting prakticiramo hibridni model rada, a organizacija radnog vremena ostaje u rukama samih zaposlenika

Hibridni model rada od dolaska pandemije pustio je korijenje u poslovnim organizacijama, a rad od kuće tri dana u tjednu pokazao se idealnim rješenjem za balans između privatnog i poslovnog života.

Dolazak pandemije uzrokovane koronavirusom promijenilo je mnoge stvari, a prvenstveno načine obavljanja svakodnevnih zadataka i poslovne politike. Do tada nezamislivi rad od kuće za većinu kompanija postao je svakodnevica, a tako će čini se i ostati u vremenima pred nama. LeverUP Consulting nastavio je s praksom rada od kuće uz povremeni dolazak u ured kako bi svojim zaposlenicima pružio mogućnost što bolje organizacije i balansa između poslovnog i privatnog života.

Prema najnovijim istraživanjima, donedavno je rad prema hibridnom modelu uključivao rad u uredu tri dana u tjednu, a dva od kuće te se smatrao idealnim za funkcioniranje i uspješno poslovanje kompanija. No sada su ipak, čini se, za postizanje poslovnih uspjeha  i održavanje zajedništva kolektiva dovoljna dva dolaska u tjednu u urede tvrtke, dok ostale dane zaposlenici mogu na temelju vlastite odgovornosti organizirati svoje radno vrijeme.

Zaposlenici sami kreiraju svoje radne dane

U LeverUP Consultingu takav se model pokazao idealnim. Rad od kuće uz dolazak u ured dva dana u tjednu naše zaposlenike čini sretnijima i slobodnijima u planiranju radnog vremena, ali i organizaciji slobodnog vremena, a pozitivni poslovni rezultati kao i visoka produktivnost ne izostaju. Pritom treba naglasiti kako su djelatnice i djelatnici potpuno slobodni u rasporedu svog radnog tjedna. Oni mogu raditi sve dane u uredu ili sve dane od kuće, ovisno o njihovim potrebama i o potrebama klijenata.

“Ukoliko ste inače jako aktivna osoba i ne možete dugo sjediti za stolom ili općenito biti na istom mjestu, e baš to sam ja, u LeverUPu možete otići na Jarun na rolanje, otrčati krug ili sjesti na kavu jer trebaš samo gledati u daljinu, a nakon toga se normalno spojiti na internet i dovršiti svoj posao kada god to bilo. Naravno, pod pretpostavkom da nemaš zakazan call s klijentom. Ja ponekad trebam pauzu oko 14 h i tada volim odmoriti glavu i spojiti se poslijepodne kada opet imam mir i tišinu doma. U tjednu najčešće radimo tri dana od doma i dva iz ureda što nam svima jako odgovara jer se taman podružimo, a opet, ponekad ti treba tišina da odradiš sve zadatke koji su se nakupili” – Nika Belamarić, Salesforce konzultantica, LeverUP

Salesforce: Više od polovice zaposlenih radit će od kuće nakon pandemije

Istog se pravila drže i u tvrtki Salesforce koja predvodi svjetsko tržište CRM softvera. Danas je rad od kuće i kod njih nešto sasvim normalno, mada je prije 2020. godine od kuće radio tek manji dio njihovih djelatnica i djelatnika, njih oko 20 posto.

Čini se da rad od kuće Salesforceu ne pada teško, mada je tvrtka 2018. godine dovršila vlastiti neboder u San Franciscu koji je visok čak 61 kat! Samo u 2020. godini Salesforce je zabilježio oko 216 milijuna američkih dolara gubitaka na račun neiskorištenih uredskih prostora. Generalni direktor Salesforcea Marc Benioff predviđa kako će i nakon pandemije nekih 50 do 60 posto zaposlenih nastaviti raditi od kuće.

Iako su neke kompanije ostale vjerne klasičnom obavljanju poslova i dolascima na radna mjesta, većina se ipak prilagođava novonastalim uvjetima uz pružanje slobodnije organizacije radnog vremena, koja na koncu privlači i novu radnu snagu.