Od nula linija Swifta prema nula linija ObjC-a

O Photomathu

Photomath je EdTech tvrtka i kreator istoimene edukativne aplikacije s više od 150 milijuna preuzimanja. Mobilna aplikacija Photomath na tržištu postoji 5 godina, a od svojeg pojavljivanja na londonskoj konferenciji “TechCrunch Disrupt Europe” 2014. godine, vrlo brzo je ušla u sam vrh popularnosti u edukacijskoj kategoriji na Apple i Google trgovinama.

Trenutačno se nalazi među pet najpopularnijih edukacijskih aplikacija u svijetu, a dnevno se pomoću aplikacije riješi preko 35 milijuna zadataka. Riječ je o aplikaciji koja kombinacijom vlastite tehnologije za prepoznavanje teksta (OCR) i vlastitog Math Engine sustava za rješavanje matematičkih zadataka simulira postupak rješavanja kako to čine nastavnici.

Photomath

Photomath pomoću kamere mobilnog uređaja čita, točno rješava i na intuitivan način objašnjava matematičke zadatke. Oni se zatim raščlanjuju na jednostavne i jasne korake koji omogućuju korisniku da razumije osnovne matematičke koncepte, a to mu omogućava da samostalno utvrđuje nastavno gradivo, provjerava zadaću ili stječe nova znanja.

Kada smo upitali odakle im ideja za izradu takve aplikacije, iz Photomatha su nam odgovorili kako je njihov cilj bio pružiti matematičko znanje bilo kome i bilo gdje u svijetu u trenutku kad ga zatrebaju. A da bi se taj cilj i ostvario, potrebno je konstantno raditi na poboljšanju aplikacije. Za to je zaslužan ekspertni tim matematičkih stručnjaka koji utvrđuju i odabiru najbolji pristup rješenju matematičkih zadataka te tim odličnih inženjera koji marljivo rade na dodavanju novih funkcionalnosti s ciljem da Photomath postane prvi izbor za učenje matematike u svijetu.

Sadržaj se neprestano proširuje, a radi se i na korisničkom iskustvu kojem je cilj da aplikacija bude jednostavna, brza i točna te da svakom korisniku daje osjećaj kao da razgovara s učiteljem matematike. Sve tehnologije u cijelosti su interno razvijene, a i dalje se nastavlja s istraživanjima i razvojem u području umjetne inteligencije, odnosno strojnog učenja u kojem se otvaraju neočekivane mogućnosti.

Implementacija Swifta

No, uz sve interne razvojne procese istovremeno se pojavio Swift kao novi Appleov programski jezik, koji je trebalo implementirati u ovaj složeni projekt. Pošto se radi o složenom i zahtjevnom procesu, zanimalo nas je kako su pristupili ovom izazovu.

Marko Mihovilić, Mobile Application Development Lead, Photomath

Marko Mihovilić, voditelj razvojnog odjela Photomath aplikacije, na ovogodišnjoj .debug konferenciji govorit će o implementaciji Appleovog novog programskog jezika Swift u aplikaciju te benefitima i izazovima s kojima su se Photomathovi stručnjaci suočavali tijekom tog procesa.

Budući da je razvoj ovako kompleksne aplikacije dugotrajan projekt, bili su oprezni kod implementacije novog programskog jezika koji se još uvijek aktivno razvija te su se za taj pothvat odlučili prošle godine kada je bio dovoljno etabliran i stabilan.

Detalje o tome kako je to izgledalo u praksi i koja su iskustva sakupljena saznajte iz prve ruke na Markovom predavanju pod nazivom “Od nula linija Swift-a prema nula linija ObjC-a”, naravno, samo na .debugu.


Više o svemu saznajte na .debug konferenciji 12. i 13. prosinca 2019.