Visoko učilište Algebra i Sveučilište Hanze iz nizozemskog Groningena pokrenuli su ove godine International Creative Design Challenge gdje su studenti izrađivali kreativna rješenja za Adidas
Visoko učilište Algebra ove godine bilo je, po prvi puta, domaćin hackathona u sklopu međunarodnog natjecanja u kreativnom dizajnu The International Creative Design Challenge. Tijekom pet dana, četiri peteročlana tima studenata – po dva sa studija komunikacija i medijskog dizajna Sveučilišta Hanze te preddiplomskog studija dizajna na Visokom učlištu Algebra – natjecalo se u izradi kreativnog rješenja za uređenje brand key storea za ovogodišnjeg klijenta hackathona, Adidas.
Svi timovi imali su podršku mentora, a žiri je, nakon razmatranja svih predloženih rješenja, pobjednicima proglasio kreativni prijedlog jednog od nizozemskih timova studenata, tima koji se nazvao The Great 5.
“Kakav dojam prenijeti nakon ovakvog natjecanja? Jednom riječju: sinergija. Nakon dugotrajnih i neizvjesnih priprema, zahtjevnog tjedna samog natjecanja, objave pobjednika iz Nizozemske, tim The Great 5, proslave nakon, te pokretanja razrade od strane Adidasa. Zaključci su da su sve strane ispunjene pozitivnom energijom te jednim novim doživljajem. Svi studenti su ostvarili neizmjerno iskustvo u konkretnom kreativnom zadatku, a pobjednika su odlučili detalji”, naglasio je voditelj studija dizajna na Visokom učilištu Algebra, doc.art.dr.sc. Siniša Bogdanović.
“Bila nam je iznimna čast sudjelovati u ovom projektu s mladim kreativcima. Sva četiri tima su iznijela izvrsne prijedloge i rješenja te su njihovi koncepti bili vrlo zanimljivi, no morali smo odabrati najbolji. Bilo je vrlo zanimljivo vidjeti kako generacije koje dolaze razmišljaju o održivosti, ali i o našem brendu. Ovo iskustvo nam je pokazalo kako je sjajno inspirirati druge, ali i biti inspiriran nekim novim kreativama i razmišljanjima i nadamo se da će biti još prilika za slične zajedničke projekte. Sveučilište Hanze i Algebra bili su izvrsni partneri u ovom natjecanju”, komentirala je Ivana Vukušić, Retail Marketing Manager iz Adidasa.
„Kao suorganizator ovog prvog natjecanja, ne možemo biti zadovoljniji s time kako je sve prošlo! Iako je jedan od naših studentskih timova pobijedio, želimo čestitati i timovima Algebrinih studenata, jer svi su timovi uz značajna ograničenja uspjeli ponuditi obećavajuće koncepte finalnog rješenja. Bilo je zadovoljstvo raditi zajedno na ovom projektu s Visokim učilištem Algebra te se nadamo da će se, s vremenom, u ovo natjecanje uključiti više visokih učilišta i sveučilišta. Jedva čekamo natjecanje sljedeće godine!“, naglasili su Nicolette Wever i Harro Leupen, predavači sa Sveučilišta Hanze i mentori nizozemskih studenata.
“Ovakva vrsta natjecanja definitivno je ostavila značajan utjecaj na stjecanje iskustva, rad u grupama te kreativni razvoj natjecatelja. Svaki od timova pokazao je zavidnu dozu posvećenosti i truda što je rezultiralo inovativnim i dojmljivim rješenjima. Ovogodišnji hackathon obilježen je podizanjem svijesti o održivosti, originalnim idejama i novim poznanstvima te se nadam da će se i ostala natjecanja odnosno projekti razvijati u sličnom dinamičnom smjeru”, naglasila je Anamarija Karlović, jedna od mentorica hrvatskih timova.
Kreativna agencija DIVISION 4 VISION također je sudjelovala u projektu kao partner: “Bilo je inspirativno svjedočiti, kroz svakodnevnu provjeru timova i konzultacije, razvijanju ideja te njihovom uočavanju važnosti timskog rada i koordinacije, razumijevanja briefa i zadanih okvira, komunikacije s klijentom, rokova i vještine prezentiranja, što se u konačnici odrazilo na njihova prezentirana rješenja. Iako je na kraju ovog putovanja bio izabran pobjednički tim, uvjereni smo da prava pobjeda odlazi svim uključenim studentima jer je ranu fazu njihove karijere obilježilo neprocjenjivo iskustvo koje mogu iskoristiti u svim budućim kreativnim pohodima”, izjavio je Roman Turk, direktor agencije DIVISION 4 VISION.
Visoko učilište Algebra i Sveučilište Hanze pokrenuli su ovo natjecanje sa željom da ono postane redovito i da se u narednim godinama širi i raste, uz uključenje timova s drugih visokih učilišta i sveučilišta.
Dojmovi studenata
“Za mene je ovo bio jedan od najzanimljivijih tjedana u životu. Posjetila sam Zagreb, grad u kojem nikad dosad nisam bila, te sam s devet drugih studenata radila na projektu za jedan od najvećih sportskih brendova u svijetu. Mnogo sam naučila radeći na projektu, uključujući i koliko je važno imati dobar storytelling te kako brzo donositi odluke u timu“, kaže Yvanka iz pobjedničkog tima The Great 5.
“Bilo je jako uzbudljivo raditi za Adidas! Zadatak u čijem je fokusu bila održivost bio je vrlo zahtjevan, ali sam s druge strane osjetio i da je vrlo prirodan. Biti potpuno uronjen u jedan zadatak u posve novom gradu bilo je zaista inspirativno”, nadovezuje se njezin kolega iz tima, Emo.
“Za prvo natjecanje ovog tipa, Algebra je odradila odličan posao i omogućila vlastitim studentima da omjere svoje kreativne mišiće protiv studenata Hanzehogeschool Groningen. Kako bi stvar bila bolja, klijent nam je bio Adidas. Neovisno o krajnjem rezultatu, putem smo stekli mnogo novih znanja i iskustva, kao i nova prijateljstva”, kažu u svojim dojmovima u jednom od dva Algebrina tima, Altebra.
“Bilo je odlično iskustvo sudjelovati u ovom hackathonu, ponajviše jer smo iz prve ruke mogli vidjeti kako kreativni proces izgleda u profesionalnom okruženju. Bilo je zanimljivo vidjeti kako neki od pojedinaca koji nisu direktno uključeni u struku vizualne komunikacije doživljavaju naš poziv. Ovakvo iskustvo definitivno baca novo svjetlo na struku i dalje širu sliku za studente koji žele vidjeti što ih čeka jednom kada počnu raditi za prave klijente”, naglasio je Dinko Palsini, član tima Kaktus Algebra.