Transformacija upravljanja cloud troškovima: Priča o CloudVaneu

U pripremama za konferenciju .debug s novim partnerom NEOS-om popričali smo o njihovom alatu CloudVane. Nastao je kao interni projekt, a danas je riječ o samostalnom proizvodu u multicloud okruženju. Kako je, od ideje do realizacije, razvijen alat koji pomaže tvrtkama u FinOps izazovima te olakšava praćenje i optimizaciju cloud troškova, pročitajte u nastavku u razgovoru koji smo vodili s timom NEOS-a…

Možete li nam ukratko opisati kako je nastala ideja za CloudVane? Koji ste konkretni problem pokušavali riješiti?

Priča o CloudVaneu započela je unutar naše matične kompanije, Neos. Kao stručnjaci za digitalnu transformaciju, suočili smo se s izazovima upravljanja cloud troškovima i resursima prilikom migracije klijenata na Oracle Cloud. Budući da na tržištu nije postojao alat koji bi podržavao Oracle okruženje, odlučili smo razviti vlastito rješenje — CloudVane, platformu koja je u početku nastala kako bismo riješili vlastite izazove, a zatim i pomogli klijentima u učinkovitijem upravljanju cloud troškovima.

U prvim fazama razvoja otkrili smo FinOps metodologiju i prepoznali njezinu vrijednost za izgradnju kvalitetnog i pouzdanog rješenja. FinOps, koji se temelji na tri iterativne faze — Inform, Optimize i Operate — postao je temelj CloudVanea. Ugradili smo FinOps principe u samu srž platforme kako bismo korisnicima olakšali provođenje učinkovitog financijskog upravljanja oblakom.

Danas CloudVane podržava sve vodeće cloud providere — OCI, AWS, Azure i GCP — te omogućuje prilagođene integracije za specifične sustave. Bilo da se radi o javnom ili privatnom cloudu, on-premise infrastrukturi ili virtualiziranim okruženjima poput VMwarea, CloudVane se prilagođava svakom scenariju i omogućuje cjelovito upravljanje troškovima u multicloud okruženju.

Cloud računi često dolaze s “iznenađenjima”. Zašto mislite da je developerima i timovima toliko teško pratiti cloud troškove u realnom vremenu?

Prije pojave FinOpsa, cloud troškovi su dolazili u obliku Excel tablice s bezbroj stavaka računovodstvu, koje nije imalo nikakvog načina pratiti tko je napravio koji trošak. Nije postojala ni kultura preuzimanja odgovornosti za cloud troškove – zato se kaže da je FinOps donio kulturalnu promjenu. Danas svi cloud provideri nude nativne aplikacije za praćenje troškova, no u multicloud okruženjima, to znači da se troškovi moraju pratiti na svakoj platformi odvojeno.

Što je CloudVane donio drugačije u odnosu na druge alate za upravljanje cloud troškovima na tržištu?

CloudVane je prvi alat koji je podržavao Oracle cloud workloade. Dan danas je jedan od rijetkih alata koji podržavaju Oracle DRCC i Exadata Cloud@Customer okruženja, nudi podršku za Managed Service Providere koji, uz alat kao CloudVane, mogu bundlati cloud usluge zajedno s ostalim uslugama i klijentima slati jedan račun za sve svoje usluge; a nudi i opciju privatne instance (instaliranje CloudVane instance fizički na server klijenta – za one koji su obvezni držati podatke in house) te custom developmenta za klijente čije potrebe nadilaze standardni SaaS deployment.

Jedna od prednosti koju navodite je da CloudVane ne pokušava mijenjati način na koji development timovi rade. Kako ste to postigli u praksi?

To smo postigli tako da se CloudVane prilagođava načinu rada timova, umjesto da ga pokušava mijenjati. Ne tražimo da se uvedu novi alati ili da se mijenjaju postojeći razvojni procesi. Sve što tražimo je ono što većina timova ionako koristi – osnovna organizacijska struktura unutar clouda (kao što su resursne grupe, folderi, tenancy struktura) ili dosljedno korištenje tagova.

Drugim riječima – ne namećemo developerima kako trebaju raditi, nego se uklapamo u ono što već postoji i gradimo na tome. Cilj nam je bio: bez promjene workflowa, bez dodatnog tereta za development timove – ali uz jasnu i točnu kontrolu nad troškovima.

Kome je CloudVane primarno namijenjen?

CloudVane je namijenjen ljudima koji stvarno rade u cloudu – i osjećaju posljedice loše vidljivosti troškova.

To su najčešće:

  • Cloud i DevOps inženjeri – koji žele razumjeti koliko njihove odluke stvarno koštaju, bez da moraju tražiti podatke od financija
  • FinOps stručnjaci i platform inženjeri – koji traže pouzdan alat za automatsku alokaciju i precizno praćenje troškova
  • Voditelji timova i product owneri – kojima treba jasan pregled troškova po timu, projektu ili klijentu – posebno u okruženjima gdje se koristi više cloud providera

CloudVane je posebno koristan u multicloud okruženjima – kada se istovremeno koristi AWS, Azure, Google Cloud ili Oracle Cloud. U takvom kontekstu, CloudVane pomaže timovima dobiju pravu sliku o potrošnji i brzo reagiraju kada stvari krenu u krivom smjeru.

Jedna od značajki je automatska alokacija troškova po timovima, projektima ili klijentima. Možete li objasniti kako to funkcionira bez savršeno “posloženog” tagiranja troškova?

Jedna od glavnih prednosti CloudVanea je to što omogućuje preciznu alokaciju troškova čak i kada tagiranje nije savršeno postavljeno. To se postiže kroz dvije ključne funkcionalnosti: tag dimension grupiranje i organizacijsku hijerarhiju:

Tagging grupiranje: CloudVane zna da su tagovi često nekonzistentni – jedan tim može koristiti “env”, drugi “environment”, treći “awsenv”. Umjesto da zahtijevamo potpuno usklađeno tagiranje, CloudVane omogućuje grupiranje sličnih tagova u jednu dimenziju (npr. “Environment”). Ovo se može napraviti ručno, ali se najčešće koristi automatizacija – kroz pravila i politike koje CloudVane sam primjenjuje. Time se dobije konzistentna osnova za analizu troškova bez potrebe za redefiniranjem svega u cloudu.

Organizacijska hijerarhija: U CloudVaneu možete izgraditi vlastitu organizacijsku strukturu – vizualno, kroz jednostavno sučelje. Na toj hijerarhiji (grupe, timovi, projekti, aplikacije) mogu se mapirati resursi, bilo putem tagova ili kroz pravila. Čak i ako neki resursi nisu dobro tagirani, mogu se ručno dodijeliti određenom timu ili projektu, čime se osigurava potpuna alokacija i točno izvještavanje.

U praksi, to znači da tvrtke ne moraju “čistiti” cijeli cloud prije nego mogu koristiti CloudVane. Platforma se prilagođava postojećem stanju i nudi postupni put prema većoj točnosti i automatizaciji.

Što je sljedeće za CloudVane?

Alat ste razvili za realne potrebe, bez buzzwordova i suvišnih dashboarda. Kako izgleda filozofija proizvoda iznutra i kako ste odlučivali što uključiti, a što izostaviti?

CloudVane razvija tim koji aktivno živi FinOps – svi uključeni su certificirani FinOps Practitioneri, a Irena Jurica, arhitektica rješenja, jedna je od FOCUS Maintainera pri FinOps Foundationu, gdje pomaže definirati globalne standarde za obradu cloud troškova. To nam omogućuje da iz prve ruke pratimo gdje se FinOps razvija i koje su stvarne potrebe timova na terenu – i da te uvide odmah pretočimo u razvoj.

Velik dio funkcionalnosti dolazi iz konkretnih situacija naših korisnika. Ako neki tim naiđe na problem koji nema jednostavno rješenje – primjerice, kod MSP naplate ili alokacije bez savršenog tagiranja – razvijemo rješenje koje onda postaje dostupno svima. Ne radimo funkcije zato što lijepo izgledaju na slajdovima. Ako nešto ne donosi vrijednost u stvarnom radu – ne ulazi u proizvod.

Zaključno, kad biste morali opisati ovaj alat u jednoj rečenici developerima koji nikad nisu čuli za njega, kako bi ona glasila?

CloudVane ti pokaže koliko tvoj deployment stvarno košta – da možeš “bez beda pushat” i da te nitko poslije ne “cima za trošak”.

Tim NEOS-a moći ćete upoznati na .debugu 2025